خواص خرمالو برای بچه ها ؛ معرفی 8 خاصیت عالی

به گزارش گیگابلاگ، میوه ها نقش مؤثری در رشد و تأمین سلامتی بچه ها دارند. امروزه خواص خرمالو برای بچه ها بر هیچ کس پوشیده نیست و بسیاری از خانواده ها از این میوه در رژیم غذایی کودک خود استفاده می کنند. ما هم در این مطلب از سایت خبرنگاران، به بررسی خواص این میوه برای بچه ها خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

خواص خرمالو برای بچه ها ؛ معرفی 8 خاصیت عالی

خواص خرمالو برای بچه ها

1. تأمین عناصر مورد نیاز بدن

خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین اندازه بسیار زیادی از ویتامین های B1، B2، B3 و ویتامین C است. به علاوه این میوه مواد معدنی گوناگون مورد نیاز بچه ها نظیر کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، مهمیم و پتاسیم را به همراه دارد؛ به همین جهت برای رشد و نمو بچه ها بسیار مفید شناخته شده است.

2. جلوگیری از بروز مسائل گوارشی

خرمالو هم مانند بسکمک از میوه ها سرشار از فیبر است. این اندازه تقریباً برابر 20 درصد نیاز روزانه در یک وعده غذایی است. فیبر، مواد غذایی را از جهت دستگاه گوارش جا به جا می کند و موجب افزایش ترشحات مناسب سیستم گوارشی می شود. فیبر همچنین علائم یبوست و اسهال را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد. در مجموع، میوه هایی نظیر خرمالو که از اندازه فیبر بالایی برخوردارند، می تواند به سیستم گوارش بچه ها کمک شایانی کنند و از بروز بیماری های گوارشی شایع در میان بچه ها جلوگیری کنند.

3. افزایش بینایی و سلامت چشم

ترکیبات موجود در خرمالو دارای خواص بی نظیری برای سلامت چشم و افزایش بینایی بچه ها هستند! زیاکسانتین موجود در خرمالو، با توجه به عملکرد آن به نام یک ترکیب آنتی اکسیدانی، به سلامت چشم بچه ها کمک شایانی می کند. پژوهش های فراوان در این زمینه نشان می دهد که این ترکیب، علائم بیماری های چشمی نظیر دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و شب کوری را کاهش می دهد و از بروز آن هم در سنین پایین جلوگیری می کند.

4. تامین سلامت پوست و مو

همانطور که اشاره شد، خرمالو سرشار از ویتامین A است. چنانچه این ویتامین به اندازه کافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی را کم می کند، بلکه باعث شکننده شدن پوست، ناخن و موهای بچه ها می شود. از این رو، مصرف خرمالو از طریق بچه ها، می تواند سلامت پوست و مو را به کودک شما هدیه دهد.

5. افزایش اشتها

خرمالو میوه ای سرشار از عنصر پتاسیم است. پتاسیم موجود در خرمالو باعث افزایش اشتها می شود. از این رو، مصرف خرمالو می تواند باعث تمایل بیشتر بچه ها به غذا خوردن شود و به رشد آن ها هم کمک کند. در ضمنً هر یک از مواد معدنی موجود در خرمالو نقش مؤثری در سلامتی و تندرستی بدن کودک دارند. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای بچه ها هم میوه ای مفید محسوب می شود و در رشد و نمو آن ها مؤثر است.

6. جلوگیری از بروز کم خونی

خرمالو میوه ای با خاصیت اسیدی است. این میوه دارای اسیدهای مالیک-تارتاریک و اسید سیتریک است. این اسیدها سبب جذب بهتر آهن و روی در بدن بچه ها می شوند. آهن عنصری اصلی برای خون سازی محسوب می شود و از بدن در برابر بیماری هایی نظیر کم خونی محافظت می کند.

7. یک میان میوه بی خطر برای بچه ها مبتلا به دیابت

مواد قندی خرمالو شامل لوولز و گلوکز می شود و با آن که اندازه آن 20 درصد است، برای بچه ها مبتلا به بیماری دیابت، زیان بخش نیست و می تواند یک میان وعده سالم برای آن ها باشد.

بیشتر بدانید: علت و علائم دیابت در بچه ها چیست و چگونه درمان می شود؟

8. افزایش هوش کودک

مطالعات اجرا شده روی خرمالو مشخص می کند که ویتامین A نقش مؤثری اندازه هوش بچه ها دارد. خرمالو سرشار از ویتامین A بوده و از این رو، با گنجاندن این میوه در رژیم غذایی فرزندتان، کودکی باهوش تر خواهید داشت.

نکات تکمیلی

  • مصرف این میوه با معده خالی به خصوص برای بچه ها، توصیه نمی شود و بهتر است به نام دسر بعد از غذا مصرف شود.
  • طبع خرمالو گرم است، بنابراین از این لحاظ هم باید محتاط بود.
  • خوردن بیشتر از 1 تا 2 عدد از آن در روز توصیه نمی شود.
  • مصرف این میوه به صورت نرسیده مناسب نیست و بهتر است خرمالوی رسیده و شیرین را برای مصرف بچه ها انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی خواص خرمالو برای بچه ها پرداختیم؛ اما باید دقت داشته باشید که در تشویق بچه ها به مصرف این میوه، نباید زیاده روی کنید، زیرا مصرف زیاد این میوه در بچه ها می تواند باعث مسائل جدی نظیر یبوست شود. به نظر شما بهترین میوه ها برای رشد بچه ها کدامند؟ لطفاً تجربیات خود را با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

در پایان به شما پیشنهاد می کنیم با فواید خرمالو برای سرماخوردگی و روش کاشت هسته خرمالو هم در خبرنگاران آشنا شوید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10220

به "خواص خرمالو برای بچه ها ؛ معرفی 8 خاصیت عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص خرمالو برای بچه ها ؛ معرفی 8 خاصیت عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید