خودروی هنسی ونوم F5 به صورت رسمی معرفی گردید

به گزارش گیگابلاگ، یک سال پس از انتشار تصاویر واقعی، جدیدترین ابرخودرو هنسی با نام ونوم F5 معرفی گردید. نهایت سرعت این محصول به 500 کیلومتر بر ساعت می رسد.

خودروی هنسی ونوم F5 به صورت رسمی معرفی گردید

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، فرایند طراحی، پیش فراوری و رونمایی رسمی ونوم F5، بیش از سه سال طول کشید. قیمت نهایی این ابرخودرو هنوز اعلام نشده است؛ اما تیراژ فراوری محدود به 24 دستگاه و آستانه قیمت 1.8 تا 2.1 میلیون دلار خواهد داشت. کد F5 از علم هواشناسی گرفته شده است که قدرت تخریب طوفان و گردباد را از F0 (آرام) تا F5 (ویرانگر) طبقه بندی می نماید.

ونوم F5 از پیشرانه ساخت هنسی به نام فیوری (Fury) استفاده می نماید. این موتور 6.6 لیتری توئین توربوشارژ V8 توانایی فراوری 1817 اسب بخار قدرت و 1617 نیوتن متر گشتاور دارد. بیشترین قدرت در 8 هزار دور بر دقیقه و نهایت گشتاور در 5 هزار دور بر دقیقه فراهم خواهد شد. وزن پیشرانه به تنهایی، 280 کیلوگرم است و نسبت قدرت به حجم 277 اسب بخار بر لیتر دارد. وزن خالص این خودرو، 1360 کیلوگرم خواهد بود و نسبت قدرت به وزن 1289 اسب بخار بر تن خواهد داشت.

براساس اظهارات شرکت سازنده، ونوم F5 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، 2.6 ثانیه زمان احتیاج دارد. این عملکرد در مقایسه با دیگر ابرخودروهای امروزی، چندان عجیب نیست؛ اما سرعت گیری صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 4.7 ثانیه، صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت 8.4 ثانیه و صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت 15.5 ثانیه، فراتر از انتظار است.

در نمای داخلی ونوم F5، کوشش برای کاهش وزن و ایجاد فضایی مختص علاقه مندان رانندگی در پیست دیده می گردد. ادوات لوکس و تزئینی، مشابه آنچه در محصولات بوگاتی یا پاگانی وجود دارد، برای سرنشینان ونوم فراهم نخواهد بود. فیبر کربن در شاسی، بدنه، جایگاه ها، فرمان بریده و حتی قاب نمایشگر روبروی راننده نیز وجود دارد. کابین ونوم F5، الهام گرفته از هواپیماهای شکاری و خودروهای فرمول یک به نظر می رسد.

تقریبا تمام تجهیزات ونوم F5 به وسیله فرمان مدیریت می شوند. این بخش با حالت D شکل فاقد پیوستگی در بالا، کلیدهای متعددی دارد که فلاشر راهنما، شدت نور چراغ ها و برف پاکن را کنترل می نمایند. در مجموع با وجود پدال های تعویض دنده پشت فرمان، نوعی سادگی در ساختار فرمان و کلیدهای ونوم F5 وجود دارد که سرعت عملکرد راننده را افزایش می دهد.

پنج حالت رانندگی در ابرخودرو هنسی پیش بینی شده است. اسپرت، پیست، درگ (نهایت سرعت در راستا مستقیم)، خیس و F5 مودهای تعویض دنده، کنترل لغزش، ترمز و شتاب گیری ونوم جدید هستند. بیشترین قدرت و بالاترین هیجان در حالت F5 فراهم خواهد بود. این خودرو با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک و قابلیت تعویض دستی، صرفا دیفرانسیل عقب است. ونوم F5 از چرخ های 19 و 20 اینچ آلومینیوم با تایرهای میشلن پایلوت کاپ اسپرت 2 استفاده می نماید که پهنای 265 میلی متر در جلو و 345 میلی متر در عقب دارند.

فناوری های به کاررفته در ونوم F5، به مرور زمان اطلاع رسانی خواهند شد. مثلا منیفولد انتقال هوا به پیشرانه و اینترکولر با هدف کاهش دما و افزایش دما پیشرانه، مختص این خودرو طراحی شده است. برای اگزوز آلیاژی خاص از فولاد با لایه سراکوت (Cerakote) استفاده می گردد که مشابه لوله خروجی تفنگ های مدرن، وزن کم و استقامت گرمایی بالا دارد.

تحویل ونوم F5 به خریداران، حدود یک سال بعد خواهد بود تا آخرین آزمون های مرتبط با تنظیم پیشرانه انجام شوند. برخی از ادوات بدنه و کابین، مثل سپرها، بال عقب و تزئینات داخلی، انواع مختلفی دارند که به سلیقه خریدار انتخاب خواهند شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7239

به "خودروی هنسی ونوم F5 به صورت رسمی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی هنسی ونوم F5 به صورت رسمی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید