دستگاه ژنراتور نانوحباب ساز ایرانی به کشور بلاروس ارسال شد

به گزارش گیگابلاگ، شرکت نانوفناوری سراج ابرژنراتور نانوحباب سازی به ظرفیت 70 لیتر بر ثانیه ساخته شده است که این ژنراتور ساخته شده قابلیت افزایش اندازه اکسیژن محلول آب تا 40 ppm را داشته و ابعاد نانوحباب های تولیدی در آن کمتر از 50 نانومتر است.

دستگاه ژنراتور نانوحباب ساز ایرانی به کشور بلاروس ارسال شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت نانوفناوری سراج ابرژنراتور نانوحباب سازی به ظرفیت 70 لیتر بر ثانیه که به سفارش کشور بلاروس ساخته شده بود را به این کشور ارسال کرد. ژنراتور ساخته شده قابلیت افزایش مقدار اکسیژن محلول آب تا 40 ppm را داشته و ابعاد نانوحباب های فراوریی در آن کمتر از 50 نانومتر است. از دیگر مزایای ژنراتور نانوحباب ساز فراوری شده، عدم احتیاج به مصرف برق مازاد است. این دستگاه در بخش پرورش ماهی کشور بلاروس مورد استفاده قرار می گیرد.

حسین کازرونی، مدیرعامل این شرکت می گوید: این فروش صادراتی علاوه بر منفعت اقتصادی برای شرکت نانوفناوری سراج، مزیت های دیگری نیز داشته است. برای مثال ما برای تامین احتیاج این مشتری بلاروسی، یک ژنراتور برای کار در مقیاس بسیار بالا ساختیم که ظرفیت 70 لیتر بر ثانیه را دارد.

همین کار یک فناوری سطح بالاتری را در اختیار ما قرار داده است و امکان استفاده از این فناوری در قفس های پرورش ماهی درون دریا را فراهم می نماید. در حال حاضر شرکت های بسیار کمی هستند که به چنین دانشی برای استفاده از نانوحباب ساز در قفس های پرورش ماهی درون دریا دست پیدا نموده اند. ما این امکان را پیدا نموده ایم که بتوانیم در چنین مقیاسی کار کنیم.

به گفته او با فراوری این دستگاه، شرکت نانوفناوری سراج دانش فنی فراوری ابرژنراتور های نانوحباب ساز را که می تواند در طیف گسترده ای از صنایع مورد استفاده قرار بگیرد را کسب نموده است. این موضوع حتی قابلیت استفاده از دستگاه های فراوریی این شرکت را در قفس های پرورش ماهی درون دریا امکان پذیر می سازد.

پلتفرم فراوری نانوحباب شرکت نانو فناوری سراج، قابلیت فراوری انواع نانوحباب های گازی (اکسیژن، هوا، ازن و …) را درون آب و دیگر سیالات دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، استفاده از آب حاوی نانو حباب اکسیژن به طور مستقیم بر روی سلامت ریشه موثر بوده که منجر به بهود جذب عناصر مغذی به وسیله ریشه می گردد.

این موضوع منجر به افزایش فراوری گیاهان می گردد. بعلاوه افزایش ماندگاری پس از برداشت، بهبود وزن ریشه، از بین رفتن پاتوژن ها و عدم احتیاج به آفت کش و قارچ کش، افزایش جذب عناصر مغذی نظیر کلسیم و پتاسیم و افزایش وزن برداشت از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13096

به "دستگاه ژنراتور نانوحباب ساز ایرانی به کشور بلاروس ارسال شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "دستگاه ژنراتور نانوحباب ساز ایرانی به کشور بلاروس ارسال شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه ژنراتور نانوحباب ساز ایرانی به کشور بلاروس ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید