دوست ندارم داور بازی فینال باشم

به گزارش گیگابلاگ، گلاره ناظمی به عظیم ترین آرزوی ورزشی اش رسیده است؛ سوت زدن در جام جهانی مردان.

دوست ندارم داور بازی فینال باشم

به گزارش خبرنگاران، روزنامه همشهری در ادامه نوشت: شهریور جام دنیای 2021 فوتسال در لیتوانی برگزار می گردد و ناظمی و ابراهیم محرابی افشار، 2 داور ایرانی این جام هستند.

ناظمی در جام باشگاه های دنیا، المپیک جوانان، مقدماتی جام دنیای در منطقه آسیا و ... برای فوتسال مردان داوری نموده اما جام دنیای برای او متفاوت از همه است.

با این حال، دلش نمی خواهد داور فینال این جام باشد: دوست دارم تیم ایران در فینال جام باشد.

آرزویی بالاتر از داوری در جام دنیای هم دارید؟

نه. این نهایت آرزویی بود که در داوری داشتم. قضاوت در جام دنیای اتفاقی است که هر کسی نمی تواند تجربه اش کند. هر بار که من در مسابقه مهمی داوری نموده ام، گفته ام و این بار هم می گویم این ثمره کوشش همه داورانی است که در ایران کار می نمایند.

نخستین بار است که داور زن ایرانی به این مسابقات دعوت می گردد. داوران کشورهای دیگر تجربه داوری در جام دنیای را دارند؟

نه. برای نخستین بار است که داوران زن به جام دنیای دعوت شده اند. اروپایی ها هم با اینکه در لیگ مردان و دیگر مسابقات تجربه قضاوت دارند و داوری مسابقات مردان برایشان عادی است، برای نخستین بار بهشان فرصت داده شده است تا در جام دنیای داوری نمایند. فهرست را نگاه کردم، همه داوران را نمی شننام و نام برخی از آنها هم تعیین نمی کند که مرد هستند یا زن، ولی از بین داورانی که می شننام، داور ایتالیایی و یک داور روسی در لیتوانی هستند. به احتمال خیلی زیاد از منطقه آمریکا هم داور زن داریم.

غیر از شما، زری فتحی هم نامزد داوری این مسابقات بود که انتخاب نشد.

4 داور ایرانی نامزد بودند. این خودش اتفاق مهمی است. ما تنها کشوری هستیم که 4 داور در این سطح داریم. این قدرت و توان داوران ما را نشان می دهد.

اما همواره در لیگ های ایران انتقاد از داوری زیاد است.

داور و داوری با اعتراض گره خورده است. کم پیش می آید در یک بازی 2 تیم از داوری راضی باشند. قبول دارم همواره اشتباه هست ولی تعداد داوران فوتبال و فوتسال ما و توانایی هایشان بی نظیر است. من خودم را نماینده این داوران می دانم. مثل گلاره ناظمی و بهتر از او خیلی در ایران هستند که خیلی بیشتر هم زحمت کشیده اند ولی دیده نشده اند.

اگر محدودیت حضور مردان در فوتبال و فوتسال زنان نبود، شاید این موفقیت به دست نمی آمد.

قبول دارم. خیلی از جاها زنان توانمند ما کنار گذاشته شده اند. این محدودیت باعث شکوفایی شد.

در بالاترین سطح فوتسال دنیا به شما داوری داده اند. حسرت نمی خورید که چرا در ایران امکان داوری مسابقات مردان برایتان وجود ندارد یا اینکه چرا وقتی در سطح دنیای داوری می کنید، خیلی دیده نمی شوید؟

از سال 1380 تا به امروز داوری نموده ام. راستا طولانی بود و به لطف رسانه ها دیده شده ام. اینطور نیست که بگویم حتما باید برای مردان قضاوت کنی تا دیده شوی. هر کسی، هر جایی برترین عملکرد خودش را به نمایش بگذارد، دیده می گردد. بی انصافی است اگر بگویم حمایت نیست. من برای داوری در مسابقاتی که قبل از این دعوت شده ام، هیچ وقت مسئله ای نداشته ام. هیچ کس به من نگفت نمی توانی بروی. فدراسیون و بقیه همواره حمایت نموده اند. تیم ما در جام دنیای هست، خبرنگاران هم در مسابقات حضور دارند. آنها هم مثل همواره از من حمایت می نمایند.

در این چند روز حتما خیلی پیغام تبریک داشته اید. کدام پیغام بیشتر به دلتان نشست؟

از قشرهای مختلفی پیغام داشتم حتی از کسانی که هیچ ارتباطی با فوتسال و داوری ندارند. از اینکه می بینم مردم ما از موفقیت های همدیگر مسرور می شوند، خیلی مسرورم. برترین پیغام از دوستی رسید که او را نمی شننام؛ به نام من درختی را کاشته است. دوستانی هم بودند که شیرینی و کیک پختند و نام من را رویش نوشتند. همه این پیغام ها برایم هیجان انگیز بود.

دوست دارید بازی کدام تیم در جام دنیای را سوت بزنید؟

در جام باشگاه های دنیا دوست داشتم بازی بارسلونا را سوت بزنم که زدم. اینجا هم خیلی تیم ها برایم فرقی نمی کند ولی دوست دارم بازی برزیل را داوری کنم فقط به خاطر فالکائو.

و فینال؟

نه، دلم نمی خواهد داوری فینال به من برسد. فینال تنها بازی ای است که اصلا نمی خواهم بهش فکر کنم. دوست دارم تیم ایران به فینال برسد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10167

به "دوست ندارم داور بازی فینال باشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست ندارم داور بازی فینال باشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید