دیدنی های کامبوج و تصاویری زیبا و سحرآمیز از آسیا

به گزارش گیگابلاگ، مسافرانی که می خواهند، سفری ارزان با تجربه های جالب به آسیا داشته باشند، کامبوج یکی از برترین مقصد های آن ها می تواند باشد. Siem Reap یکی از مراکز اصلی گردشگری این کشور می باشد. در این کشور معابد بسیار زیاد، خرابه های تاریخی و سایت های باستان شناسی منحصر بفرد زیادی برای خوشگذرانی در کامبوج وجود دارد. بعلاوه تماشای غروب خورشید در سواحل زیبای این کشور بسیار سرگرم کننده خواهد بود. در زمان سرگرمی در کامبوج نیز می توانید از غذاهای سنتی این کشور بهره ببرید و از طعم خاص آن ها لذت ببرید. برای یاری به برنامه ریزی بهتر سفر شما در ادامه به 11 مورد از مهم ترین و برترین دیدنی های کامبوج اشاره خواهیم کرد.

دیدنی های کامبوج و تصاویری زیبا و سحرآمیز از آسیا

Angkor Wat, Siem Reap

Angkor Wat معروف ترین جاذبه گردشگری و توریستی کشور کامبوج می باشد و هر گردشگری که به این کشور سفر می نماید باید این مکان را در بین دیدنی های کامبوج حتما ببیند. Angkor Wat به عنوان یک میراث جهانی از طرف یونسکو شناخته شده است. گردشگران زیادی از این مکان در ساعات اولیه روز یعنی حدود 5:30 دقیقه صبح بازدید می نمایند چرا که دیدنی طلوع آفتاب در این منطقه بسیار لذت بخش می باشد. Angkor Wat گویای داستان کامل امپراطوری Khmer می باشد. میمون های بسیار زیاد و زیبایی نیز در اطراف این جاذبه گردشگری وجود دارند که البته باید مراقب آن ها بود! چرا که این میمون ها چیزهای زیادی را از گرشگران می زدند و فرار می نمایند.

معبد بایون، Siem Reap

این معبد در مرکز Angkor Thom واقع شده که در حدود سال های 1190 میلادی ساخته شده تا جشن های پادشاه این کشور را در آن موقع ها برگزار کند. این معبد یک جای بسیار عالی برای دیدنی طلوع و غروب خورشید است زیرا از این معبد از غرب تا شرق به آفتاب دید کامل وجود دارد. بعلاوه نقشی بر روی سنگ های این معبد حکاکی شده که به عنوان لبخند پادشاه این منطقه به نام Jayavarman VII شناخته می گردد. از این اثر بعلاوه به عنوان مونالیزای آسیای شرقی نیز یاد می گردد پس دیدن آن را در زمان سرگرمی در کامبوج از دست ندهید.

Ta Prohm, Siem Reap

در حالی که بسیاری از معباد کشور کامبوج در شرایط فیزیکی بسیار خوبی قرار دارند ولی این معبد در حال فرو ریختن می باشد و خرابه های آن اکنون در معرض دید می باشد. این معبد به عنوان معبد Tomb Raider معروف نیز شناخته می گردد چرا که در سال 2001 فیلمی را به همین نام در چشم انداز های زیبای این معبد ضبط نموده اند. این معبد باستانی فضاهای بسیار زیبا و مخفی زیادی دارد که حتما باید یکبار آن را در زمان خوشگذرانی در کامبوج از نزدیک ببینید.

مرکز تحقیقات ژئوپولیتیک Choeung Ek ،Phnom Penh

به وسیله بزرگراه و جاده های پیچ در پیچی که بین Siem Reap و Phnom Penh وجود دارند، می توانید به Phnom Penh بروید. این سفر یک سفر بسیار جالب و با اطمینان برای شما خواهد بود که در طول آن درصد زیادی از جاذبه های کامبوج را می توانید مشاهده کنید. جاذبه هایی که هیچگاه در زندگی شهری دیده نمی شوند. موزه Tuol Sleng به عنوان یادآور دوران سخت و تاریک این کشور و به عنوان میدان های کشتار شناخته می شوند. در این موزه خود را برای دیدن یک تراژدی انسانی و آثار نسل کشی وحشتناک این کشور و هزاران جمجمه واقعی انسان ها در زمان سرگرمی در کامبوج آماده کنید!

سواری با یک Tuk-Tuk

یکی از مهمترین تجربیات برای بازدیدنمایندگان کامبوج این است که در یک Tuk-Tukسوار شوند. این یک فعالیت محبوب در مرکز شهر Siem Reap و دیگر نقاط این کشور است. سواری با این موتورهای سه چرخ می تواند در این شهر بسیار لذت بخش باشد. چرخ های مخصوص این موتورسیکلت ها به ویژه در خیابان های شلوغ به شما یاری می نمایند تا به راحتی به محل اقامت خود برگردید.

استراحت در ساحل Koh Rong

می توانید برای استراحت به سواحل زیبای Koh Rong بروید. این سواحل سفید رنگ، شن و ماسه هایی به رنگ آبی روشن دارند. در بعضی نقاط این سواحل نیز مردمان بومی زندگی می نمایند. بعلاوه در این سواحل به مهمانی هایی که در زمان های مختلف برگزار می شوند بروید و از شادی و جشن در بین دیدنی های کامبوج لذت ببرید!

سایت های باستان شناسی در Koh Ker

Koh Ker یکی دیگر از مکان های عالی برای یادگیری در خصوص تاریخ و معماری در کامبوج است. این مکان از قرن ها پیش به عنوان یک سایت با ارزش بوده است اما مدتی به حال خود رها شده بود. هرم معبد Prasat Thom در این سایت واقع شده است. این معبد دارای 7 طبقه می باشد . بعلاوه باستان شناسان و محققان معماری این معبد را با معماری های سبک مایان (Mayan) مقایسه می نمایند. دیدن از این سایت در زمان سرگرمی در کامبوج مجذوب کننده می باشد.

دریاچه Tonlé Sap, Siem Reap

برای درک بهتر نحوه زندگی های محلی در کامبوج حتما از دریاچه Tonlé Sap در شهر Siem Reap بازدید کنید. اینجا یک منطقه فقیرنشین در کشور کامبوج می باشد که مردم آن به طور سنتی به ماهی گیری مشغول اند. اغلب ساکنان این محل به دست فروشی و فروش مواد غذایی مشغول هستند. در سفر به این منطقه حتما از این دست فروش ها خرید کنید تا با خرید خود به این سبک زندگی و باقی ماندن سنت این منطقه یاری نموده باشید و از خوشگذرانی در کامبوج لذت ببرید.

آبشار Popokville در پارک ملی بوکر

برای دیدن منظره ها شگفت انگیز آبی در کامبوج به پارک ملی بوکر بروید و آبشار Popokvil را ببینید. در فصول پربارش این آبشار بسیار پرآب و زیبا می گردد. برای یک روز گرم، آب تنی در این آبشار و به دیدن نشستن میمون ها و دیگر حیوانات اهلی یک سرگرمی به یاد ماندنی در بین دیدنی های کامبوج خواهد بود.

دیدنی اجرای پایکوبی Apsaras

یکی از تجربیاتی که بازدید نمایندگان کشور کامبوج باید در فهرست خود داشته باشند، دیدنی پایکوبی محلی Apsaras می باشد. شما می توانید این نمایش ها را به طور منظم در شهر های Phnom Penh و Siem Reap ببینید. در این پایکوبی وجود خدایان باستانی و موجودات آسمانی را با حرکات زیبای دست و بدن جشن می گیرند. بسیاری از جوانان بومی این منطقه به این پایکوبی بسیار علاقه دارند و مشتاق یادگیری Apsara می باشند.

پارک ملی رام، منطقه Sihanoukville

یکی دیگر از پارک های ملی زیبای کامبوج، پارک Ream می باشد. در این پارک ملی همه چیز اعم از آبشار، صخره های مرجانی و جنگل ها و ساحل وجود دارد. این پارک از محبوب ترین پارک ها در میان علاقمندان به پرنده ها می باشد چرا که صدها گونه مختلف از پرندگان در این پارک زندگی می نمایند. این پارک برای خوشگذرانی در کامبوج مناسب می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 18217

به "دیدنی های کامبوج و تصاویری زیبا و سحرآمیز از آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کامبوج و تصاویری زیبا و سحرآمیز از آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید