رتبه بندی دانشگاه های جامع کشور در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام

به گزارش گیگابلاگ، بر اساس رتبه بندی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی ایران در سال 96 و 97 در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام، دانشگاه تهران صدرنشین دانشگاه های جامع کشور است.

رتبه بندی دانشگاه های جامع کشور در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، در رتبه بندی دانشگا ه ها و مؤسسات پژوهشی ایران سال 97-1396 که توسط گروه رتبه بندی پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام، اعلام شده است، دانشگاه تهران توانست همچون سال های گذشته با کسب 100 امتیاز رتبه نخست را در بین دانشگا ه های جامع کشور از آن خود کند.

بر اساس این اعلام، دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، شهید بهشتی، اصفهان، بوعلی سینا، کاشان و یاسوج در صندلی اول تا دهم این رتبه بندی قرار گرفتند. هم چنین در بین دانشگا ه ها و مؤسسات تحقیقاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران نیز رتبه نخست را کسب کرد.

این رتبه بندی با توجه به معیارهای پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و امکانات و فعالیت های اجتماعی- مالی، بین 192 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی کشور انجام شده است که این تعداد نسبت به رتبه بندی سال 96-1395 رشدی بیش از 5 درصد داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 403

به "رتبه بندی دانشگاه های جامع کشور در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی دانشگاه های جامع کشور در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید