روستائیان خاش در شرایط سخت برف و باران به حمایت احتیاج دارند

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان رئیس شورای اسلامی روستای شوگه بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: روستائیان فقیر و مستمند این شهرستان در شرایط سخت برف و باران به حمایت و توجه احتیاج دارند.

روستائیان خاش در شرایط سخت برف و باران به حمایت احتیاج دارند

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

محمدامین میربلوچزهی با اشاره به اینکه بارش های برف و باران در راه است و مردم محروم و اقشار نیازمند روستائی چشم انتظار توجه دولت و نهادهایی مانند هلال احمر هستند بیان نمود: مردم روستائی در این شهرستان از تهیه پلاستیک برای پوشاندن سقف منازل خسارت دیده شان عاجزند.

وی اضافه نمود: بارش های سنگین برف و باران 90 و 120 میلی متری باران در روزهای اخیر خسارت های جبران ناپذیری را به منازل خشت و گلی، کپری، سیاه چادر، آجری و بلوکی خاش وارد کرد که ضرورت دارد برای اسکان اضطراری، توزیع پلاستیک، مواد غذائی و غیره ویژه این خانوارهای آسیب دیده هر چه سریعتر تدبیر کرد.

میربلوچزهی ادامه داد: روستاهای شوگه، تلگزی، خان بی بی، الله آباد، کروجی، گووندان، اسپیتک، دشت آبخوان، آپک سیاهان، نقاط حاشیه بیرک و ایرندگان و گوهرکوه و غیره در خاش سیستان و بلوچستان از شدت بارش های سنگین و سیلابی خسارت دیده اند.

وی گفت: در جریان وقوع بارش های سنگین و سیلابی خاش از هلال احمر برای امدادرسانی و یاری به مردم انتظار بیشتری می رفت که متاسفانه بسیاری از مردم روستائی از خدمات این نهاد محروم ماندند.

رئیس شورای شوگه خاش همچنین از نجات دو فرد گرفتار در بندهای خاکی همجوار این روستا اطلاع داد و گفت: با توجه به اینکه حجم بالایی از آب پشت بندهای خاکی، سنگی و ملاتی، چاله ها و چاهک ها جمع شده و تردد در اطراف چاه ها نیز خطر آفرین است، بنابراین به تمام شهروندن خاش، گردشگران و طبیعت گردان توصیه می کنیم مراقب فرزندان خود باشند تا در این آب ها غرق نشوند.

وی به افرادی که با فنون شنا آشنائی ندارند نیز هشدار داد که به آب های پر حجم سدها و بندهای خاکی و غیره نزدیک نشوند.

میربلوچزهی اضافه نمود: با توجه به اینکه بافت این روستا و محیط های همجوار به شکل شوره زار و حالت باتلاقی و گل و لای دارد از رانندگان خودروهای سواری می خواهیم برای پیشگیری از خطر فرو رفت در گل و لای در جاهایی که آب جمع هست و جاده نیست تردد نکنند که به دردسر می افتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2113

به "روستائیان خاش در شرایط سخت برف و باران به حمایت احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستائیان خاش در شرایط سخت برف و باران به حمایت احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید