روستای برغان در فهرست آنالیز برای ثبت روستاهای جهانی گردشگری واقع شده است

به گزارش گیگابلاگ، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، روستای برغان در فهرست آنالیز برای ثبت روستاهای جهانی گردشگری واقع شده است.

روستای برغان در فهرست آنالیز برای ثبت روستاهای جهانی گردشگری واقع شده است

مهدی بهاروند در حاشیه کارگاه عملی آموزشی روستاهای جهانی گردشگری که با حضور حدود 40 کارشناس از 31 استان کشور در روستای برغان برگزار گردید، اظهار کرد: بازدیدهای اولیه از این روستا صورت گرفته و پیشنهاد ما این بود با همکاری اداره کل میراث فرهنگی البرز، بخشی از کارگاه آموزشی توانمندسازی کارشناسان حوزه گردشگری کشور در زمینه ثبت روستاهای جهانی را در روستای برغان انجام دهیم، زیرا این روستا بخش زیادی از شاخص های مورد نظر ارزیابی را دارد.

رئیس گروه توسعه جاذبه ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری داخلی روستای برغان اضافه نمود: توانمندسازی کارشناسان حوزه گردشگری روستایی برای آموزش شاخص های ارزیابی روستاهای جهانی گردشگری به بهبود روند ثبت روستاهای جهانی گردشگری یاری می نماید.

او ادامه داد: برنامه ثبت برترین روستاهای جهانی گردشگری به وسیله سازمان جهانی گردشگری از سال 2021 شروع شده است. به همین دلیل در برنامه توانمندی و ارتقای روستاهای کشور چندین دوره آموزشی برگزار می گردد.

بهاروند با اشاره به مزایای ثبت جهانی روستاهایی که در طیف روستاهای جهانی گردشگری قرار می گیرند، اظهار کرد: این روستاها، گواهی معتبری از سازمان جهانی گردشگری دریافت می نمایند و تحت عنوان دهکده جهانی گردشگری وارد شبکه جهانی روستاهای گردشگری می شوند و اعتبار بین المللی پیدا می نمایند.

رئیس گروه توسعه جاذبه ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری اضافه نمود: بنابراین به واسطه این اعتبار بین المللی در مسیر و مقصد تورهای بین المللی قرار می گیرد و این موضوع منجر به رفاه و تأمین معیشت روستایی خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 تیر 1403 بروزرسانی: 6 تیر 1403 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 22477

به "روستای برغان در فهرست آنالیز برای ثبت روستاهای جهانی گردشگری واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای برغان در فهرست آنالیز برای ثبت روستاهای جهانی گردشگری واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید