رونمایی از محصولات نو حوزه علم و فناوری استان فارس در هفته پژوهش

به گزارش گیگابلاگ، مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری گفت: در این نمایشگاه رونمایی از محصولات تازه حوزه علم و فناوری و عرضه و معرفی سایر دستاورد ها در این حوزه، مد نظر واقع شده است.

رونمایی از محصولات نو حوزه علم و فناوری استان فارس در هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، محمدحسین شیخی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز در جمع خبرنگاران ضمن یادآوری اینکه 25 آذرماه روز و چهارمین هفته از این ماه، هفته پژوهش نامگذاری شده است، گفت: شعار سال جاری هفته پژوهش پژوهش و فناوری با پشتیبانی تولید در نظر گرفته شده و متناسب با این شعار، برنامه هایی در سطوح شیراز و استان فارس تدوین شده است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز اضافه کرد: برای برگزاری ویژه برنامه های هفته پژوهش در سطح استانی، قراردادی بین دانشگاه شیراز و استانداری فارس برای برگزاری مراسم استانی منعقد می شود و در آن تمام فعالیت هایی که لازم است انجام شود، پیش بینی می شود. در سال جاری نیز، اولین جلسه هماهنگی هفته پژوهش و فناوری استان حضور نماینده دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان در تالار مجازی برگزار گشت و در این جلسه مقرر شد، نمایشگاه دستاورد های پژوهشی استان، با حضور 16دانشگاه و دستگاه اجرایی که استانداری معین کرده برپا شود.

شیخی در ادامه درخصوص برپایی نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری استان توضیح داد: در هفته پژوهش، نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری استان فارس از 21تا 24 آذرماه، به دو صورت مجازی از طریق لینک researchweek.shirazu.ac.ir و حضوری، در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی، از ساعت 9تا16 با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و همزمان به برگزار می شود.

وی با یادآوری اینکه برپایی نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری از امروز دوشنبه 22 آذر کلید خورد، گفت: در این نمایشگاه رونمایی از محصولات تازه حوزه علم و فناوری و عرضه و معرفی سایر دستاورد ها در این حوزه، مد نظر واقع شده است.

شیخی در ادامه به دیگر برنامه های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز از دیگر ویژه برنامه های هفته پژوهش است که روز سه شنبه 23آذرماه، در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس برگزار خواهد شد. در این مراسم از 55تن از پژوهشگران استانی دانشگاه ها، مراکز و سازمان های استان تقدیر خواهد شدکه ملاک تقدیر از آنها، امتیازدهی به فعالیت های پژوهشی آن ها بوده است. همچنین در برنامه های پیش بینی شده، کارگاه های پژوهشی به صورت مجازی نیز طراحی شده است.

او در خصوص شیوه برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز بیان کرد: این مراسم به دلیل شرایط ناشی از همه گیری کرونا با حضور محدود مسؤولان و برگزیدگان و همزمان به صورت مجازی برای عموم علاقه مندان از طریق لینک آپارات به نشانی https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live برگزار خواهد شد.

شیخی ادامه داد: در دانشگاه شیراز، براساس شیوه نامه ای که در شورای پژوهشی دانشگاه تصویب شده است، پژوهشگران برتر معین می شوند و در مراسمی که از طریق معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در هفته پژوهش برگزار و طی آن از 30 پژوهشگر قدردانی خواهد شد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه شیراز بیان کرد که نشست های تخصصی دانشگاه و صنعت نیز از طریق دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه معین استان درنظر گرفته شده است که تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 12290

به "رونمایی از محصولات نو حوزه علم و فناوری استان فارس در هفته پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از محصولات نو حوزه علم و فناوری استان فارس در هفته پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید