ضربه شدید کرونا به تاسیسات گردشگری در سمنان

به گزارش گیگابلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشهای منتشر شده، ضربه شدید کرونا به تاسیسات گردشگری در سمنان صورت پذیرفت.

ضربه شدید کرونا به تاسیسات گردشگری در سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان دارای 30 منطقه نمونه گردشگری و دو شهر نمونه بین المللی، 39 روستای هدف گردشگری، 865 اثر تاریخی ،34 میراث منقول و 123 میراث ناملموس است، گفت: تمامی این ظرفیت ها نشان از فرهنگ غنی و تمدن کهن این سرزمین دارد.

حمیدرضا دوست محمدی در جلسه ملاقات استاندار سمنان با معاونان و روسای ادارات شهرستانی اظهار کرد: یک هزار و 173 نفر در تأسیسات گردشگری استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 90 اقامتگاه بومگردی در استان فعال است، توضیح داد: افزایش تعداد اقامتگاه های بومگردی از برنامه هاست.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی نقش مؤثری در توسعه گردشگری دارند، ادامه داد: کرونا ضربه شدیدی به تأسیسات گردشگری وارد کرد.

دوست محمدی با بیان اینکه 23 اثر طبیعی استان در لیست ملی به ثبت رسیده، اضافه نمود: استان دارای یک اثر ثبت جهانی است که شامل جنگل ابر شاهرود می گردد و پیگیر ثبت مجموعه تاریخی بسطام، چشمه علی دامغان و بافت تاریخی سمنان در لیست یونسکو هستیم .

وی با اشاره به اینکه بخشی از راه آهن استان در اثر ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران واقع شده است، گفت: مجموعه تاریخی بسطام در لیست میراث تاریخی اسلام ثبت شده و پیشنهاد ثبت مسجد تاریخانه دامغان در این لیست ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان خواهان مشارکت سایر دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری ها و اداره کل اوقاف و امور خیریه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 12193

به "ضربه شدید کرونا به تاسیسات گردشگری در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه شدید کرونا به تاسیسات گردشگری در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید