طرح بهسازی 10 روستای هدف گردشگری زنجان تهیه و تصویب شد

به گزارش گیگابلاگ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طرح چهار روستای درسجین، گلابر، خوئین و ویر تهیه و بهسازی 6 روستای شیت، ولیدر، چپ دره، علم کندی، حاج سیران و ماری نیز به عنوان روستاهای هدف گردشگری در دفتر مرکزی تصویب شده است.

طرح بهسازی 10 روستای هدف گردشگری زنجان تهیه و تصویب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای شنبه 24 خرداد افزود: برای استفاده از ظرفیت روستاها در حوزه توریستی و در راستای رونق مالی، باید امکانات رفاهی و زیرساختی فراهم شود.

وی افزود: در بخش توریستی روستایی و طبق برنامه ششم توسعه، توجه به روستاهای دارای قابلیت توریستی جایگاه ویژه ای دارد که در این راستا با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در زمینه شناسایی روستاهای مستعد توریستی، اقدامات مناسبی انجام گرفته است.

خواجه ای گفت: اجرای طرح روستای هدف توریستی در روستاهای استان زمینه ساز ایجاد اشتغال، درآمدزایی، رضایت توریست و حفظ محیط زیست است. اگر توریستی روستایی به نحوی مناسب برنامه ریزی و مدیریت شود، می تواند محرک یک فرآیند توسعه در نواحی روستایی، پایداری جوامع محلی، ایجاد اشتغال و توسعه توریستی باشد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: این نهاد، همواره به اجرای طرح های هادی روستاها با رویکرد توریستی توجه ویژه ای دارد که آنها را با توجه به موقعیت گردش پذیری روستا با هدف ایجاد جذابیت برای توریستان اجرا می کند.

خواجه ای همچنین از تهیه طرح روستاهای دارای بافت با ارزش به تعداد هفت روستا در سطح استان خبر داد و افزود: 2 روستای درسجین و قلعه مصوب شده، روستای قوزلو فاز صفر و یک مصوب شده، روستای خورجهان در دست تهیه طرح بوده و روستاهای انجلین، جزیمق و لار مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده که در صورت تامین اعتبار مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون بافت با ارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت با ارزش روستای قلعه شهرستان زنجان نیز آغازشده که تا به امروز نیز به پیشرفت فیزیکی 70 درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طبق تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی و استانداری تسهیلاتی برای احداث واحدهای بوم گردی در روستاها پرداخت می شود، فراهم کردن مقدمات بوم گردی روستایی با استفاده از این تفاهم نامه با هدف کمک به حفظ جمعیت در روستاها و تقویت زیرساخت ها و فعال سازی ظرفیت های توریستی در صورتی که بسترسازی عناصر اجرای تورهای توریستی روستایی انجام شود، منعقدشده است.

خواجه ای افزود: برای احداث واحدهای بوم گردی در روستاهای هدف توریستی، تسهیلاتی از سوی بنیاد مسکن استان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان، به متقاضیان احداث واحدهای بوم گردی در روستاها پرداخت می شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: این بنیاد در زمینه استفاده از ظرفیت های موجود سازمان های متولی در روستاهای مستعد توریستی، انجام مطالعات و اجرای طرح هادی در روستاهای مستعد توریستی با استفاده از اعتبارات مصوب استانی و ملی، بازسازی و بازسازی جاذبه های روستایی متناسب با اعتبارات تامین شده و آموزش اعضای نظام فنی روستایی و نیروهای مرتبط با موضوع در زمینه اجرای طرح های توریستی متناسب، گام های موثری برداشته است.

وی کمک به حفظ جمعیت در روستاها، تقویت زیرساخت ها و فعال سازی ظرفیت های توریستی، تأمین منابع مالی مورد نیاز و هماهنگی با دستگاه های ذی ربط برای احداث واحدهای بوم گردی روستایی، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه توریستی روستایی و همکاری در زمینه اجرای ضوابط ساخت وساز در روستاهای مستعد توریستی را نیازمند همکاری و تعامل بین همه دستگاه های اجرایی مرتبط بیان کرد.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4500

به "طرح بهسازی 10 روستای هدف گردشگری زنجان تهیه و تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بهسازی 10 روستای هدف گردشگری زنجان تهیه و تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید