طرح جامع توسعه قیدار نبی (ع) شروع شد

به گزارش گیگابلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: طرح توسعه فاز نخست قیدار نبی (ع) به همت اوقاف با آزاد سازی 1300 مترمربع با موافقت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی شروع شد.

طرح جامع توسعه قیدار نبی (ع) شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند پنجشنبه 14 مردادماه با اشاره به توریستپذیر بودن حرم مطهر قیدار نبی (ع) گفت: هر سال شاهد حضور توریستان مذهبی از اقصی نقاط کشور و حتی سایر کشورها در این حرم هستیم، از همین رو در کوشش هستیم که با اجرای طرح جامع نسبت به استفاده از ظرفیت این مکان مذهبی اقدام کنیم.

او اضافه کرد: برای آزادسازی این مساحت یک میلیارد و 300 میلیون تومان از طرف اداره کل اوقاف از بابت خرید املاک هزینه شده است. این مکان مذهبی برای حضور مردم و محل تعاملات اجتماعی شهروندان است و به عنوان فضای توریستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. حفظ اصالت و هویت مکان، عدم تغییر در اجزا و مصالح، انجام بازسازی اصولی و صحیح، حفاظت های مستمر از بقعه متبرکه و توسعه این بقعه از برنامه های همیشگی اداره کل زنجان است.

ارجمند گفت: طرح جامع توسعه قیدار نبی شامل احداث شبستان های مختلف با کارایی های متفاوت، زائرسرا، مراکز فرهنگی، کتابخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، مهدکودک و مصلی است که می تواند نقش موثری در جذب توریست و رونق مالی در شهر داشته باشد. به همین دلیل این طرح به صورت فاز به فاز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان زنجان گفت: به منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در کشور، بازسازی و بهسازی کالبدی آن ها با حفظ معماری اصیل نهفته در این ابنیه در اولویت بوده است. امید است با بازسازی، بهسازی و حفاظت از بقاع متبرکه، این اماکن به قطب های فرهنگی تبدیل و با استفاده مردم از آن ها، نیازهای روحی، روانی و حاجات مادی و معنوی آنان برآورده گردد.

خدابنده، سرزمین کهن و تاریخی و تمدن غنی است. استان زنجان 132 بقعه متبرکه را در خود جای داده است و این بنای آرامگاهی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 5169

به "طرح جامع توسعه قیدار نبی (ع) شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع توسعه قیدار نبی (ع) شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید