طرز تهیه سالاد والدورف؛ خوشمزه و متفاوت

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگارانـ سالاد ها یکی از محبوب ترین و متنوع ترین ترکیبات غذایی در سراسر دنیا هستند که بیش تر به عنوان پیش غذا سرو می شوند؛ اما خیلی از آن ها به علت ترکیباتی که دارند، می توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب لیمو، آب غوره و... تشکیل می شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می شوند و ممکن است علاوه بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... نیز به آن ها اضافه گردد که در این صورت ارزش غذایی شان بیش تر می گردد و می توان به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

طرز تهیه سالاد والدورف؛ خوشمزه و متفاوت

به گزارش خبرنگاران، سالاد والدورف یکی از سالاد های مشهور آمریکایی است که طعم و ظاهری بسیار مجذوب نماینده دارد. قدمت این سالاد به حدود 100 سال قبل باز می گردد، زمانی که برای اولین بار این سالاد در هتل والدورف شهر نیویورک و برای پذیرایی در یک همایش خیریه تهیه شد که هواداران بسیاری پیدا کرد. سالاد والدورف از ترکیب میوه سیب با ساقه کرفس، گردو و سس مایونز تهیه می گردد. بعضی به این سالاد مرغ پخته شده نیز اضافه می نمایند که به آن چیکن والدورف می گویند. ویژگی اصلی سالاد والدورف این است که سالاد را روی برگ های تازه و پهن کاهو می ریزند و سرو می نمایند. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سالاد مجذوب نماینده والدورف و نکات مهم مربوط به تهیه آن با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سالاد والدورف

ساقه کرفس: 400 گرم

سیب درختی: 2 عدد

دانه انگور: 1 پیمانه

گردوی خرد شده: نصف پیمانه

سس مایونز: نصف پیمانه

آب لیمو: یک چهارم پیمانه

برگ کاهو: به اندازه لازم

نمک و فلفل سیاه: به میزن لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به سیب

یکی از دلایل مهم خوشمزه شدن سالاد والدورف داشتن سیب تازه در ترکیبات این سالاد است که طعم بی نظیری به آن می دهد. برای تهیه سالاد والدورف می توانید از سیب زرد و یا سیب قرمز بهره ببرید؛ بعلاوه سیب های سبز و ترش نیز برای تهیه این سالاد بسیار مناسب هستند.

نکات مربوط به سس مایونز

همواره وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده ای می پرسند، آیا می گردد به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می اندازد؛ بنابراین توصیه می گردد برای مهمانی ها این کار را انجام ندهید. بعلاوه می توانید اندازه سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

طرز تهیه مرحله به مرحله سالاد والدورف

1 ـ برای آغاز کار کرفس را بشویید و ساقه های آن را خرد کنید.

2 ـ سیب ها را پوست کنید؛ سپس به صورت مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید. دانه های انگور را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.

3 ـ کرفس، سیب و انگور خرد شده را داخل یک کاسه مناسب بریزید و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید.

4 ـ داخل یک ظرف دیگر سس مایونز، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. حالا سس آماده را به کاسه محتوی سالاد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا به سس آغشته شوند.

5 ـ در مرحله آخر برگ های سبز و پهن کاهو را داخل ظرف سرو قرار بدهید و سالاد والدروف آماده شده را روی برگ کاهو بریزید؛ سپس با برش های سیب، انگور و گردو روی آن را تزیین کنید. حالا سالاد مجذوب نماینده و خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 14996

به "طرز تهیه سالاد والدورف؛ خوشمزه و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد والدورف؛ خوشمزه و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید