فستیوال های بزرگ دنیا(بخش اول)

به گزارش گیگابلاگ، کشورهای مختلف دنیا به هر بهانه ای دست به برگزاری فستیوال ها و جشن های سالانه می زنند.

در این فستیوال ها شادی می نمایند، مسابقه می دهند، هیجانات شان را خرج می نمایند و با عضلاتی کش آمده از خنده و شادی به خانه های شان بازمی گردند. این فستیوال ها بعضی های شان آن قدر عجیب و غریب و جالب توجه هستند که خودشان به تنهایی برای کشاندن گردشگران به آن منطقه کافی است. در زیر بعضی از عجیب ترین این فستیوال ها را برای تان توضیح خواهیم داد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

فستیوال های بزرگ دنیا(بخش اول)

جشنوراه رنگ هولی، هندوستان

فستیوال هولی از بزرگ ترین جشن های سنتی هند بوده و زمان برگزاری آن براساس تقویم هندی اوایل فصل بهار است. در این مراسم مردم هند شادی شان را برای ادامه زندگی و خرسندی از پیروزی نیکی ها بر بدی ها بر یکدیگر رنگ می پاشند. پاشیدن پودرهای رنگی، سطل ها و بادکنک های پر از آب رنگی بر روی یکدیگر از نشانه های این جشن سنتی و رنگارنگ در هند است.

جشنواره فیل ها، هندوستان

یک روز قبل از جشنواره رنگ ها، جشنواره فیل ها به عنوان استقبال از بهار و جشن پیروزی خوبی بر بدی برگزار می گردد. همه مردم در این جشن شرکت نموده و به پایکوبی و پایکوبی می پردازند. آنها با زنده نگه داشتن این آیین همه اختلافات گذشته و نارضایتی ها را فراموش نموده و محیطی برای آشتی با همنوعان خود بوجود می آورند.

جشنواره فانوس، تایلند

این جشنواره یکی از مهم ترین مراسم تایلند است که هر ساله در این کشور جشن گرفته می گردد. مردم شهر چیانگ مای، فانوس های شان را به هوا می فرستند و این جشن را یی پنگ نام گذاری می نمایند. این فستیوال در سرانجام ماه کامل دوازدهمین ماه در تقویم سال قمری تایلندی (ماه دوم تقویم لانا) برگزار می گردد.

فستیوال بین المللی بالن، آمریکا

جشنواره بین المللی بالن هر در اوایل مهرماه در آمریکا اجرا می گردد. این فستیوال یک رویداد 9 روزه است و هر سال بیش از 500 بالن به آسمان فرستاده می شوند. این جشنواره، بزرگ ترین جشنواره بالن دنیا است.

جشنواره هنری چتر، پرتغال

جشنواره زیبا و هنری چتر های رنگارنگ از سال 2012 در شهر آگوئدا کشور پرتغال شروع شده و سالانه با شروع این جشنواره، خیابان های این شهر کوچک بسیار زیبا و دیدنی می گردد. سالانه در این جشنواره ، سراسر خیابان های پر رفت و آمد با چتر های رنگارنگ زیبا تزئین می گردد و علاوه بر زیبا سازی شهر، از تابش مستقیم نور خورشید به عابرین پیاده جلوگیری می نماید.

جشن آرد و تخم مرغ، اسپانیا

در شرق اسپانیا جشنی سنتی به نام قدیس های بی گناه (Els Enfarinats) برگزار می گردد که مردم در آن به سوی یکدیگر آرد می پاشند و تخم مرغ پرتاب می نمایند. گفتنی است که این جشنواره قدمتی 200 ساله دارد و سالانه انبوه گردشگران را به خود جذب می نماید.

جشنواره بین المللی دورهمی در ارتفاع، ایتالیا

ظاهرا این جشنواره ترسناک ترین و هیجان انگیزترین فستیوال دنیا باشد زیرا شرکت نمایندگان ساعات زیادی را روی طناب های آویزان که روی رشته کوه های آلپ ایتالیا در مونت پیانا کشیده شده است، سپری می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13260

به "فستیوال های بزرگ دنیا(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال های بزرگ دنیا(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید