فعالیت 90 راهنمای گردشگری در استان لرستان

به گزارش گیگابلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، فعالیت 90 راهنمای گردشگری در استان لرستان صورت می گیرد.

فعالیت 90 راهنمای گردشگری در استان لرستان

عطا حسن پور، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان نمود: 90 راهنمای گردشگری در سطح استان فعالیت دارند که مهمترین خواسته آنان تشکیل انجمن صنفی خاص خودشان است و مقرر شده به منظور حمایت های بیمه ای و قانونی برای تورلیدرها این خواسته به وسیله وزارت میراث فرهنگی پیگیری گردد.

وی اعلام نمود: راهنمایان گردشگری باید در بحث ارتباط با جوامع محلی، مردم نقاط عشایری و روستاهای استان دارای ارتباطی مداوم و موثر باشند، زیرا بازوی توانمند توسعه گردشگری همین نقاط هستند.

حسن پور در مورد فراوری محتوا در بحث گردشگری اضافه نمود: تورلیدرهایی که منطقه ها نو را کشف می نمایند یا نسبت به یک منطقه گردشگری نگاه نوی دارند، می توانند محتوا و آثار خود را در قالب فیلم، عکس و متن به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه دهند.

این مسئول اضافه نمود: برای راهنمایان گردشگری استان در آینده نزدیک دوره های بازآموزی و توانمندسازی را برگزار خواهیم کرد تا با علم روز جهان پیش بروند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: بعلاوه بحث تشریفات تورلیدرها به وسیله هماهنگی با هتلداراها، اقامتگاه های بومگردی، مسافرخانه ها و همه امکانی که با بحث اقامت مسافر ارتباط دارند، تقویت خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 16827

به "فعالیت 90 راهنمای گردشگری در استان لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 90 راهنمای گردشگری در استان لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید