قیمت خانه ویلایی در مناطق مختلف کرج چگونه است؟

به گزارش گیگابلاگ، خرید خانه ویلایی بر اساس موارد مختلفی مشخص می گردد. بسیاری برای آرامش و آسایش خانواده و بهره مندی از مزایای خانه ویلایی اقدام به خرید آن می نمایند. خرید خانه ویلایی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد.آسایش و زیبایی حیاط و باغچه در مقابل نگه داری از تأسیسات و نظافت حیاط و متعلقات قرار می گیرد. شهر کرج به دلیل نزدیکی به پایتخت و آب وهوای مطبوعی که دارد به انتخاب مناسبی برای سکونت خصوصا در سالهای اخیر تبدیل شده است. البته قیمت خانه ویلایی در کرج نیز از دیگر عوامل افزایش تقاضا برای مسکن در این شهر است. اما این بدین معنا نیست که تمام خانه های ویلایی در کرج از قیمت مناسبی برخوردارند بلکه با بودجه کم نیز در مناطق خاصی از آن می توان صاحبخانه شد. در شهر کرج خانه های ویلایی لوکس با متراژ بالا و قیمت های نجومی نیز در محله های باکلاس شهر نیز می توان یافت.

قیمت خانه ویلایی در مناطق مختلف کرج چگونه است؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا یک طبقه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

برای آشنایی بیشتر باقیمت خانه ویلایی در کرج با توجه به سرفصل های زیر سراغ محله های مختلف آن می رویم.

  • آشنایی با شهر کرج
  • محله های کرج
  • خرید خانه در عظیمیه
  • خرید خانه در باغستان
  • خرید خانه ویلایی در مهرشهر
  • قیمت ها در شاهین ویلا
  • خرید خانه در کوی کارمندان شمالی
  • خرید خانه در حصارک
  • نکات مهم در انتخاب خانه

آشنایی با شهر کرج

شهر کرج درگذشته ای نه چندان دور جزو استان تهران بود و به تازگی به عنوان مرکز استان البرز از تهران جداشده است.کرج در غرب تهران قرارگرفته و با پایتخت تنها حدود 35 کیلومتر فاصله دارد. کرج زیبا در دامنه رشته کوه های البرز قرار داشته و از شمال با استان همواره سبز مازندران و دریای خزر همسایه است. از شرق و جنوب هم به استان های تهران و مرکزی و از غرب به شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد همجوار است.

درباره ریشه نام کرج می توان گفت که گویش قدیم و اصلی این منطقه زبان تات بوده و بر این اساس، کلمه کرج از لغت کاوک به معنی میان تهی برگرفته شده است. در واقع شهر کرج که در میان دره و کوهپایه قرار گرفته است را در این گویش میان تهی می دانستند.

جالب است بدانید که شهر کرج دارای 51 اثر تاریخی ثبت شده در میان فهرست آثار ملی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کاروانسرای شاه عباسی اشاره نمود. ازاین رو پیشینه تاریخی شهر کرج دارای اهمیت بسزایی در منطقه است. اگر قصد سکونت در این شهر رادارید باید بدانید که جمعیت تقریبی این شهر به حدود 1.5 میلیون می رسد که در وسعتی به پهنای 178/9 کیلومتر مربع ساکن شده اند. این شهر به دلیل نزدیکی به پایتخت از سطح معیشتی و امکانات زندگی بالایی برخوردار است.

محله های کرج

شهر کرج دارای 12 منطقه شهری است که به دلیل وسعت آن منطقی نیز هست. کرج به دلیل متمرکز نبودن بافت شهری خود از ماهیت بالا شهر و پایین شهر داشتن محروم است و مناطق بالا شهر و پایین شهر کرج بصورت پراکنده وجود دارد.

برای خرید خانه های لوکس در شهر کرج باید سراغ محله هایی همچون عظیمیه، دنیا شیر، رجائی، فاز 1 مهرشهر و یا کیان مهر بروید. قیمت خانه ویلایی در کرج و این محله ها به حدبیشتر خود می رسد.

اگر به دنبال املاک میان قیمت خانه ویلایی در کرج هستید بهتر جستجوی خود را در محله های خیابان شاهین ویلا، گوهر ویلا، مصباح، شاه عباسی، کارمندان شمالی، بلوار ارم دنبال کنید . گفتنی است که بیشتر این مناطق جزو محله هایی با قدمت بالا و اصالت بیشتر هستند.

در محله هایی مانند حصارک، مشکین دشت، باغستان، اندیشه، امیر اباد و ملارد درواقع می توان کمترین قیمت خانه ویلایی در کرج را پیدا کرد.

خرید خانه در عظیمیه

قیمت خانه ویلایی در کرج و محله عظیمیه با توجه به لوکس بودن بیشتر املاک آن از قیمت متوسط شهر بالاتر خواهد بود. عظیمیه محله ای است در شمال شرقی شهرستان کرج که در دامنه کوه های البرز قرار گرفته است. قیمت خانه ویلایی در کرج و محله عظیمیه از تغییرات تندی برخوردار است. اما متوسط قیمت خانه ویلایی در کرج و محله عظیمیه حدود 16 میلیون بابت هر متر مربع است. به عنوان مثال ویلایی 500 متری در عظیمیه کرج برای فروش 8 میلیارد و 750 میلیون تومان آگهی شده است که از قرار متری 17.5 میلیون تومان می گردد. در حالی که مورد دیگری در همین منطقه 280 متر ویلایی باقیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان یعنی متری 10 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

خرید خانه در باغستان

باغستان کرج از محله های ارزان قیمت این شهر است. قیمت خانه ویلایی در کرج و محله باغستان آن در حدود 4 تا 5 میلیون تومان است. به عنوان مثال خانه ویلایی 150 متری با حیاطی عظیم در این منطقه باقیمت متری 4.1 میلیون تومان با مبلغ کل 620 میلیون تومان برای فروش آگهی شده است. در همین منطقه خانه ویلایی دیگری با 254 متر مربع از قرار هر متر 5.9 میلیون تومان و باقیمت کل 1.5 میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده است. در واقع در هر منطقه قیمت خانه ویلایی در کرج را می توان با مبالغ مختلفی خریداری کرد.

خرید خانه ویلایی در مهرشهر

قیمت خرید خانه ویلایی در کرج و محله مهرشهر نیز از حدبیشتر خود برخوردار است. مهرشهر در زمان رضاشاه پهلوی به دست طراحان اروپایی طراحی و ساخته شد و از همان ابتدا به محلی برای سکونت متمولین تبدیل شد. مهرشهر دارای 5 فاز است که قیمت خانه ویلایی در کرج در هر فاز مهرشهر با دیگری کمی متفاوت است. زیرا هر کدام از این مناطق خصوصیت های مختص خود را دارا هستند. اما متوسط قیمت در مهرشهر کرج برای خرید خانه ویلایی حدود 8 میلیون تومان است. مثلا خانه ویلایی 800 متری در فاز 1 مهرشهر برای فروش 7.9 میلیون تومان برای هر متر مربع آگهی شده است. مورد دیگری در فاز 4 مهرشهر کرج با بنایی بالای 20 سال و متراژ 175 متر برای فروش متری 5.3 میلیون تومان با مبلغ کل 920 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. البته احتمالا این تفاوت قیمت در قدیمی بودن این ملک است.

قیمت ها در شاهین ویلا

شاهین ویلا از محله های مرکزی با متوسط قیمت خانه ویلایی در کرج است. شاهین ویلا محله ای در شمال شهر کرج است و از محله های اصیل این شهر نیز هست. متوسط قیمت خرید خانه ویلایی در این محله در حدود 4.5 تا 5 میلیون تومان است. به عنوان مثال خانه ای 200 متری 20 سال ساخت در شاهین ویلا باقیمت 900 میلیون تومان و از قرار متری 4.5 میلیون تومان است. در حالی که خانه ویلایی 170 متری در زمینی 200 متری در شاهین ویلا با همان سال ساخت 850 میلیون تومان و از قرار متری 5 میلیون تومان آگهی شده است.

خرید خانه در کوی کارمندان شمالی

کارمندان شمالی نیز از دیگر محله های خوش نام کرج است. متوسط قیمت خانه ویلایی در کرج و این محله در حدود 9 تا 10 میلیون تومان برای هر متر مربع است. به عنوان مثال خانه ویلایی حیاط دار در این محله با متراژ 233 متر برای فروش 2میلیارد و 150 میلیون تومان یعنی از قرار متری 9.2 میلیون تومان آگهی شده است. همچنین در کوی ابوریحان این محله نیز ملک دیگری با 200 مترمربع، متری 10 میلیون تومان باقیمت کل 2 میلیارد تومان نیز برای فروش ارائه شده است.

خرید خانه در حصارک

برای خرید ارزان قیمت خانه ویلایی در کرج می توانید سراغ حصارک بروید. این محله به دو قسمت حصار بالا و پایین تقسیم می گردد. در واقع مرز بین دو منطقه بالا و پایین، بلوار شهید بهشتی است. متوسط قیمت خرید خانه ویلایی در حصارک بین 1 تا 1.5 میلیون تومان برای هر متر مربع است. البته در بعضی نقاط قیمت خانه ویلایی در مرج و این منطقه حتی به پایین تر از این میزان نیز می رسد. 100 متر خانه ویلایی در حصارک باقیمت 155 میلیون تومان و به عبارتی متری 1 میلیون و 550 هزار تومان برای فروش ارائه شده است. در همین منطقه خانه ای ویلایی و حیاط دار با 180 مترمربع متراژ باقیمت 180 میلیون تومان نیز برای فروش آگهی شده است. البته باید اذعان کرد که خانه های دیگری باقیمت های بالاتر نیز در این منطقه به فروش می رسند.

نکات مهم در انتخاب خانه

خوشبختانه خانه های ویلایی بسیاری از مسائل آپارتمان ها را از قبیل تعداد واحدها، تعداد جای پارک و … ندارند. اما نکات مهمی علاوه بر قیمت خانه ویلایی در کرج روی انتخاب شما تاثیر می گذارند.

عرض کوچه و زیبایی های ظاهری آن در دراز مدت به امر مهمی برای شما و خانواده تبدیل می گردد.

در خرید خانه ویلایی حتما به پارکینگ و جای پارک ماشینهای افراد خانواده نیز توجه کنید.

گرچه خانه های قدیمی از قیمت خانه ویلایی در کرج ارزانترند اما ممکن است خرح های اساسی برای تعمیرات روی دستتان بگذارند که کم از خرید خانه نیست.

از سالم بودن لوله کشی و تأسیسات ساختمان نیز قبل از خرید خانه مطمئن شوید.

بعضی از خانه های ویلایی از مسائل نم و رطوبت برخوردار هستند در هنگام بازدید خرید خانه حتما زیرزمین آن را نیز برای عدم وجود نم بازرسی کنید.

بهتر است تحقیقات مختصر محلی از همسایه ها در خصوص مسائل احتمالی کوچه و خیابان قبل از خرید انجام گیرد.

نورگیر بودن خانه از موارد بسیار مهم است که تنها با یک بازدید نمی توان به آن پی برد. بهتر است چند بار در ساعات مختلف روز برای آنالیز نورگیر بودن خانه به آن مراجعه کنید.

دسترسی به مراکز خرید مایحتاج روزانه نیز از دیگر موارد مهمی است که در انتخاب خانه باید به آن دقت کنید.

همچنین نزدیکی به سیستم حمل ونقل عمومی و خیابان های اصلی نیز برای انتخاب خانه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ایمنی ساختمانی که خریداری می کنید جزو ضروری ترین نکاتی است که باید آن را مد نظر داشته باشید.

توجه به فشار آب شرب ساختمان نیز از دیگر موارد مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید.

خرید خانه در محله های شلوغ و مراکز تجاری و اداری در دردسرهای خاص خود را دارد و سروصدای زیاد می تواند آرامش شما را سلب کند.

خانه های ویلایی با متراژهای بالا و دل باز در بیشتر مناطق کرج وجود دارد. باید به یاد داشته باشید که خانه های ویلایی کرج به صرف شهرستان بودن خود چندان ارزان نیستند. محله های باکلاس و بورژوایی با خانه های لوکس در کرج کم نیستند. البته چنانچه از بودجه کمی برخوردار هستید می توانید جستجوی خانه را در محله های ارزان قیمت کرج دنبال کنید.

این مقاله برای شما مفید بود؟

منبع: هومینگ
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3269

به "قیمت خانه ویلایی در مناطق مختلف کرج چگونه است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت خانه ویلایی در مناطق مختلف کرج چگونه است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خانه ویلایی در مناطق مختلف کرج چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید