قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان اعلام شد

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/خوزستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به توافق نخلداران و کارگاه های بسته بندی و صادرکننده خرما برای معین قیمت خرید توافقی خرما، گفت: قیمت هر کیلوگرم خرمای استعمران درجه یک مورد توافق با احتساب تمام هزینه ها 92 هزار ریال معین شد.

قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان اعلام شد

خدارحم امیری زاده در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد کارگروه تخصصی خرما با موضوع نمایندگان نخلداران و نمایندگان کارگاه های بسته بندی و صادرنماینده، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم خرمای استعمران درجه یک مورد توافق طرفین با احتساب تمام هزینه ها 92 هزار ریال معین شده است.

وی اضافه کرد: بعلاوه قیمت خرید خرمای درجه 2 با 15 درصد کاهش، به ازای هر کیلوگرم 78 هزار و 200 ریال معین شده است و قیمت خرید خرمای درجه 3 هم با توافق طرفین معین خواهد شد.

امیری زاده توضیح داد: در صورت وجود مشتری با قیمت های بالاتر از قیمت توافقی، نخلداران می توانند نسبت به فروش محصول خود با قیمت بالاتر اقدام نمایند.

وی گفت: سطح زیر کشت نخیلات استان 42 هزار و 400 هکتار است که پیش بینی می کنیم از سطح 36 هزار و 700 هکتار نخیلات بارور استان، 235 هزار تن انواع خارک، رطب و خرما برداشت گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: تا به امروز حدود 40 هزار تن خارک و رطب از نخیلات استان برداشت و روانه بازار شده است و از دهه دوم شهریورماه هم برداشت خرمای استان شروع می گردد.

امیری زاده گفت: پیش بینی می گردد از کل خرمای تولیدی استان حدود 146 هزار تن خرمای استعمران برداشت گردد که صادرات بیش از 85 هزار تنی به خارج از کشور و 26 هزار تن فرآوری صنعتی داخل استان برای امسال پایه گذاری شده است.

امیری زاده با اعلام اینکه کارگاه های خصوصی بسته بندی و صادرنماینده خرما آمادگی خرید خرمای تولیدی نخلداران را دارند، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای خرید حمایتی خرمای استعمران مازاد بر احتیاج بخش خصوصی هم به وسیله شبکه تعاون روستایی در نظر گرفته شده است. در این زمینه 15 مرکز خرید تعاونی در شهرستان های خرماخیز تجهیز و آماده شده اند که به محض ابلاغ دستورالعمل خرید حمایتی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و در صورت مراجعه نخلداران، نسبت به خرید محصول اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10538

به "قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید