لئونارد کوهن درگذشت

به گزارش گیگابلاگ، لئونارد کوهن، شاعر، رمان نویس و خواننده و ترانه سرای کانادایی در سن 82 سالگی در گذشت.

لئونارد کوهن درگذشت

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایسنا، لئونارد کوهن، شاعر، رمان نویس و خواننده و ترانه سرای کانادایی در سن 82 سالگی در گذشت.

روزنامه گاردین گزارش داد، صفحه فیس بوک این هنرمند کانادایی از درگذشت وی در لس آنجلس خبر داده است.

در صفحه رسمی فیس بوک کوهن اعلام شده است: ما با اندوه عمیق خبر می دهیم که شاعر، ترانه سرا و هنرمند افسانه ای، لئونارد کوهن، فوت کرده است.

کوهن که تا 33 سالگی تصمیم به خواندن و ترانه سرایی نگرفته بود، در دهه 1960 میلادی از شهر مونترآل کانادا در صحنه هنری پدیدار شد. او تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود.

لئونارد کوهن در سال 2011 میلادی به خاطر آن که مجموعه آثارش بر سه نسل در سراسر دنیا تأثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد.

او با ترانه هایی از جمله تا انتهای عشق با من برقص، سوزان، هله لویا و بدرود ماریان به شهرتی دنیای دست یافته و آلبوم من مرد تو هستم در سال 1988 از نظر تجاری پیروز ترین آلبوم وی بوده است.

لئونارد کوهن در سال 2005 بعد از آگاه شدن از آن که مدیر سابقش از صندوق بازنشستگی او پنج میلیون دلار برداشت کرده، مجبور به برگزاری کنسرت های جدیدی در سراسر دنیا شد. در سال 2009 این خواننده در حال اجرا روی صحنه از هوش رفت و در بیمارستانی در اسپانیا بستری شد. دلیل این حادثه را مسمومیت غذایی اعلام کردند. او چندماه بعد، به دلیل آسیب دیدگی ستون فقراتش مجبور به فیزیوتراپی شد و تور دور اروپای خود را لغو کرد.

کوهن در مراسم گرمی سال 2010 در لس آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3519

به "لئونارد کوهن درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لئونارد کوهن درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید