مارمیشو؛ دریاچه ای ناشناخته در ارومیه

به گزارش گیگابلاگ، دریاچه نیلی رنگ مارمیشو در 45 کیلومتری غرب شهر ارومیه و بین کوهستان های این شهرستان قرار گرفته است.

مارمیشو؛ دریاچه ای ناشناخته در ارومیه

با عبور از حاشیه رودخانه زیبای نازلوچای در غرب شهر ارومیه و گذر از روستاهای بانی، هلانی و پسان، به روستای زیبای مارمیشو می رسید. همین که در این روستا زیارتگاه پیر خراسانی را پیدا کردید و راستا سنگلاخی زیبای آن را ادامه دادید دریاچه مارمیشو را خواهید دید. در ادامه خبرنگاران را با معرفی این دریاچه ناشناخته ورق بزنید.

رودخانه زیبای نازلوچای از کوه های بایبون و ستاره لوند سرچشمه می گیرد و به تنگه ای بسیار دیدنی و سرسبز می رسد. دریاچه 5 هکتاری مارمیشو که با جمع شدن آب رودخانه نازلوچای پدیدار شده، زیستگاه بسیاری از گیاهان و جانوران به شمار می رود؛ به طوری که در بین مردم منطقه قزل آلاهای بومی این دریاچه شهرت خاصی دارند.

علاوه بر اینکه مارمیشو زیستگاه بسیاری از آبزیان و پرندگان مهاجر است، درختان فراوانی مانند بید، لاله کوهی، شیرین بیان، زالزالک، بلوط، زنبق وحشی و صنوبر اطراف دریاچه را مثل یک حلقه سبز احاطه کرده اند.

با وجود گیاهان متنوع در این منطقه، پرورش زنبور عسل شرایط مناسبی دارد. اگر شانس با شما یار باشد و با زنبور داران این منطقه روبرو شوید بهترین فرصت است تا بتوانید طعم واقعی یک عسل طبیعی را چشیده و هدیه سفره هایتان بکنید.

دیدن چادرهای عشایر و ایلات که در این منطقه اتراق کردند یکی از جالب ترین و دیدنی ترین مناظری است که در طول این سفر خواهید دید، آشنا شدن با روش زندگی عشایر برای هرکسی جذابیت خاصی دارد؛ بنابراین در کنار بازدید از این دریاچه زیبا و مناظر اطراف آن آشنایی با زندگی این افراد سفرتان را خاطره انگیز خواهد کرد.

آبشار زیبایی در نزدیکی دریاچه مارمیشو وجود دارد که در راستا رودخانه نازلوچای واقع است و به اسم آبشار مارمیشو معروف است؛ بنابراین می توانید در کنار اتراق و بازدید، از این آبشار زیبا نیز دیدن کنید. این آبشار زیبا فصلی بوده و در فصلی که بارندگی زیاد است از بین صخره های کوه های اطراف رودخانه نازلو چای به آن می ریزد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با ارومیه جاهای دیدنی ارومیه، چاشنی سفر شما را مطالعه کنید.

راوه بلاگ: راوه بلاگ | با مجله صنعتی راوه همراه باشید

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3106

به "مارمیشو؛ دریاچه ای ناشناخته در ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارمیشو؛ دریاچه ای ناشناخته در ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید