مرکز نوآوری وشتابدهی تگ در شهر کرمان افتتاح شد

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران/کرمان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور مرکز نوآوری وشتابدهی تگ در شهر کرمان افتتاح شد.

مرکز نوآوری وشتابدهی تگ در شهر کرمان افتتاح شد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور عصر امروز دهم دی ماه در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری وشتابدهی تگ بر لزوم استقبال از مراکز نوآوری گفت:حرکت بخش خصوصی به سمت نوآوری، یک غنیمت برای کشور است.

وی ادامه داد: به علت ماهیت پول دولتی، به هیچ عنوان با سرمایه گذاری دولتی به جایی نخواهیم رسید و این قانون مختص ایران نیست بلکه در همه جای دنیا با پول دولتی توسعه و پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خطاب به سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: روی جوانان و حوزه نوآوری سرمایه گذاری کنید و بدانید بخش خصوصی در این فضا برنده است و تا می توانید از این فضا استفاده کنید زیرا شاید در 5 سال آینده این فرصت سرمایه گذاری وجود نداشته باشد.

وی اضافه نمود: قطعا بخش سنتی جامعه در مقابل این بچه های نوآور و خلاق در آینده نزدیک بازنده خواهد بود و دیگر شرکت های قدر سنتی هیچ شانسی برای برنده شدن در برابر این بچه ها را ندارند و اگر امروز شرکت های خصوصی روی این فناوران و خلاقان سرمایه گذاری صورت نگیرد در آینده در بازار جایی نخواهد داشت و هیچ شانسی برای برنده شدن در برابر رقبای خارجی ندارد.

ستاری شکست را امری کاملا طبیعی برای شرکت های خصوصی و کارآفرینی دانست و اظهار کرد: شکست در کارآفرینی معناد ندارد. تفاوت ما در نوع بلند شدنمان پس از شکست از زمین است. مهم روی پای خود ایستادن است و این سخت کوشی خصلت بچه های کویر است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز نو آوری و شتابدهی تگ شرح داد: امیدواریم این شروع کار باشد زیرا برای کرمان برنامه های زیادی داریم. باید اکوسیستمی درست کنیم که جوانان این استان صاحبان آینده این استان شوند.

به گزارش خبرنگاران، سعید زرندی معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این آئین گفت: هدف ما در سفر به استان کرمان بررسی طرح ها و پروژه هایی است که در سفر احتمالی سرانجام سال رییس جمهور به استان کرمان مورد افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دغدغه ما فناوری است، ادامه داد: اگر فناوری را در تولیداتمان لحاظ کنیم، کالاهای با ارزش اضافه نموده بالاتری را تولید خواهیم کرد و در حالی که به دنبال شکل دهی شرکت های بزرگ هستیم باید شرکت های دانش بنیان را در آنها جانمایی کنیم.

زرندی در سرانجام اظهار داشت: امیدوارم با کمک فناوران و نوآوران فضای مثبت در عرصه صنعت ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگاران، مرکز نو آوری و شتابدهی تگ به منظور ترویج فرهنگ نوآوری و ایجاد و توسعه زیست بوم کارآفرینی شکل گرفته است.

در این مرکز نوآوری با فضایی حدود یک هزار و 800 متر مربع فعالیت کسب و کارهای نو پا شتاب می گیرد. این مرکز علاوه بر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان به فضای کار اشتراکی برای استقرار 50 تیم، فضای کار اختصاصی برای 10 تیم مجهز است.

همچنین شتابدهنده های تخصصی در 5 حوزه صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی، سلامت و صنعت و معدن برای استقرار تیم های خود فضا خواهند داشت. رویدادها و کارگاه های آموزشی نیز در این مرکز برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1972

به "مرکز نوآوری وشتابدهی تگ در شهر کرمان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری وشتابدهی تگ در شهر کرمان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید