معرفی بستیون T77، یک کراس اوور چینی دیگر در راه ایران

به گزارش گیگابلاگ، بر اساس اخباری که جدیدا به گوش می رسد، گویی شرکت بهمن موتور میخواهد خودروی بستیون T77 را در بازار داخل کشور عرضه کند. این خودرو که یکی از محصولات شرکت فاو است، قرار است ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژی عرضه گردد.

معرفی بستیون T77، یک کراس اوور چینی دیگر در راه ایران

به گزارش تجارت نیوز، شرکت چینی FAW قبل از تحریم های صنعت خودروی ایران، در کشور فعال بود و محصولاتی همانند بسترن B50 و B30 از این کمپانی در داخل کشور مونتاژ شده است. حال پس از گذشت چند سال، این شرکت می خواهد با عرضه بستیون T77 بار دیگر فعالیت خود را در بازار ایران شروع کند.

این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه 2018 پکن رونمایی شد، در رده کراس اوور های کامپکت یا جمع و جور جای می گیرد.

مشخصات فنی

بستیون T77 قرار است با یک پیشرانه 1.5 لیتری TGDI روانه بازار گردد که از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر، توانایی فراوری 166 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور را دارد.

مصرف ترکیبی این کراس اوور چینی بین 6.8 لیتر تا 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده، اما باید منتظر ماند و دید در شرایط اقلیمی ایران و بنزین بی کیفیت داخلی، مصرف خودرو چقدر خواهد بود.

مشخصات ظاهری

همان طور که اشاره شد، کمپانی فاو ابتدا به فراوری سری محصولات بسترن مشغول بود. اما در مدتی که از حضور در بازار ایران اجتناب می کرد، زبان طراحی خود را تغییر داد تا بتواند مشتریان سخت پسند را نیز متقاعد کند. سری نو، بستیون نامیده شد که بستیون T77 یکی از محصولات این سری است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4525، 1845 و 1615 میلی متر بوده که برای یک کراس اوور، ابعاد بزرگی نیست.

به صورت کلی، ظاهر خودرو بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است. در بخش جلو، چراغ هایی که به صورت عدسی های الماسی شکل طراحی شده، به همراه جلوپنجره کهکشانی و خطوط شکسته سپر و کاپوت، ظاهر خشن و اسپرتی به خودرو می دهد.

این ظاهر خشن از طریق خطوط شکسته بدنه و رینگ های 18 اینچی آلومینیومی، در بخش جانبی نیز حفظ شده. البته باید منتظر ماند و دید که بهمن موتور تصمیمی مبنی بر تغییر مقدار رینگ ها دارد یا خیر.

در نمای پشتی نیز، هماهنگی با سایر بخش ها به چشم می خورد و خطوط شکسته در سرتاسر بدنه دیده می گردد. چراغ های بخش عقب به صورت یک پارچه به نظر می رسد، اما وقتی که روشن گردد، می بینیم که این گونه نیست.

طراحی داخلی

در اغلب خودرو های چینی، هماهنگی داخل کابین با قسمت بیرونی دیده نمی گردد. اما بستیون T77 از معدود کراس اوور های چینی است که ظاهر اسپرت را در بخش داخل کابین نیز حفظ نموده است.

دو عدد نمایشگر 12.3 اینچی که در یک فریم طراحی شده است، توجه ها را به خود جلب می نماید. یکی از این نمایشگر ها برای اطلاعات پشت آمپر و دیگری برای سیستم مالتی مدیا استفاده می گردد.

خوش بختانه تنظیمات سیستم تهویه بستیون T77 به صورت دستی و غیردیجیتالی است که باعث می گردد برخلاف تنظیم لمسی، حواس راننده هنگام رانندگی پرت نگردد.

آپشن ها و امکانات

به علت اینکه شرکت بهمن موتور این خودرو را به صورت رسمی معرفی ننموده، فعلا معلوم نیست که با چه آپشن ها و امکانات رفاهی تصمیم به عرضه بستیون T77 دارد، اما نسخه فول آپشن این کراس اوور چینی امکانات جالبی هم چون اتوپارک، سیستم هشدار خروج از خط، رادار برخورد از جلو و عقب، رادار نقطه کور و اتوهلد را داراست.

بعلاوه امکاناتی مانند سقف پانوراما، ورود و استارت بدون کلید، کنترل کشش و پایداری، دوربین 360 درجه، 6 ایربگ ایمنی (راننده و سرنشین جلو به همراه جانبی های جلو و پرده ای)، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور و باران، سنسور فشار باد تایر ها و دی لایت نیز در نسخه پایه این خودرو دیده می گردد؛ بنابراین بستیون T77 از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در رده بالایی نسبت به سایر رقبا قرار می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 20001

به "معرفی بستیون T77، یک کراس اوور چینی دیگر در راه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بستیون T77، یک کراس اوور چینی دیگر در راه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید