معرفی فرودگاه بین المللی تورین

به گزارش گیگابلاگ، آشنایی با فرودگاه بین المللی تورین | Turin Airport

امروز می خواهیم تا فرودگاه بین المللی تورین (Turin Airport) در کشور ایتالیا را به اتفاق یکدیگر مورد بحث و آنالیز قرار دهیم. این فرودگاه که در شهری به همین نام واقع شده است، به عنوان یکی از فرودگاه های پر رفت و آمد کشور ایتالیا نیز شناخته می گردد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، اطلاعات، تاریخچه فرودگاه، راه های دسترسی به آن و دیگر اطلاعات فرودگاه بین المللی تورین را به اتفاق یکدیگر مرور نماییم.

معرفی فرودگاه بین المللی تورین

تاریخچه فرودگاه بین المللی تورین

فرودگاه بین المللی تورین در سال 1953 میلادی در یکی از سایت های پایگاه هوایی جنگ دنیای دوم ساخته شد و پس از جنگ برای مقاصد مسافربری و باربری انتخاب شد اما امکانات خاصی نداشت. البته این فرودگاه در بین سال های 1989 تا 1990 بازسازی شد شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته پیدا کرد و با استقبال و حضور بیشتری از مسافران روبرو شد. این فرودگاه در سال 2005 برای المپیک زمستانی که در تورین برگزار می شد مجددا مورد بازسازی اساسی تر نسبت به قبل نهاده شد.

این فرودگاه پس از بازسازی با هجوم مسافرین بیشتری روبرو شد و این استقبال تا جایی پیش رفت که جایزه بهترین فرودگاه را از ACI Europe دریافت نمود. فرودگاه بین المللی تورین از بین سال های 2007 تا 2008 تعداد مسافران خود را از 1 میلین نفر به 5 میلیون نفر رساند. فرودگاه بین المللی تورین که در اصل به نام فرودگاه تورین کاسله (Turin-Caselle Airport) نیز شناخته می گردد و نام گذاری شده است، در فاصله ی16 کیلومتری شهر تورین ایتالیا نهاده شده است. شهر تورین یکی از مراکز تجاری و فرهنگی مهم در شمال ایتالیا محسوب می گردد و بسیاری از کارخانه های مهم و بین المللی مثل کارخانه فیات در این شهر نهاده شده اند.

اگر از شه تورین ایتالیا بخواهیم بگوییم، این شهر علاوه بر مراکز صنعتی و تجاری مهمی که دارد مملو از ساختمان های تاریخی و قدیمی بسیار زیباست. بناهای تاریخی فراوانی در این شهر وجود دارد که هرکدام به نوبه خود یک شاهکار معماری محسوب می شوند. بنابراین مسافران زیادی هم برای سفر تجاری و کاری و هم برای بازدید از جاذبه های گردشگری به این شهر زیبای ایتالیایی سفر می نمایند و بلیط پرواز به سمت این شهر را دارند.

دانشگاه تورین نیز یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا است و اعتباری بین المللی دارد. فرودگاه تورین همانطور که گفتیم حدود 16 کیلومتر با مرکز شهر تورین فاصله دارد و دسترسی مناسبی به شهر دارد. حمل و نقل فرودگاه تورین بسیار متنوع است و با استفاده از اتوبوس، تاکسی، قطار و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ابن فروگاه شرکت های هواپیمایی همچون: شرکت هواپیمایی ایژین ایرلاین، شرکت هواپیمایی ایر فرانس، شرکت هواپیمایی ایر ایتالی، شرکت هواپیمایی ایر مالدوا، شرکت هواپیمایی آلیتالیا، شرکت هواپیمایی بلو ایر، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز، شرکت هواپیمایی بروکسل ایرلاین، شرکت هواپیمایی ایزی جت، شرکت هواپیمایی فلای بی، شرکت هواپیمایی کی ال ام، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا، شرکت هواپیمایی رایان ایر، شرکت هواپیمایی ویز ایر و دیگر شرکت های هواپیمایی در این فرودگاه فعالی می نماید و فرودگاه بین المللی تورین را به عنوان فرودگاه هاب و یا آشیانه خود در نظر گرفته اند.

اطلاعات فرودگاه بین المللی تورین

نام فرودگاه بین المللی تورین: Turin Airport

کد یاتا: TRN

کد ایکائو: LIMF

نوع فرودگاه: عمومی

ارتفاع از سطح دریا: 301 متر

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی تورین: www.aeroportoditorino.it

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی تورین

برای رفتن به این فرودگاه راه های بسیار زیادی وجود دارد. در ابتدا اگر بخواهید تا با اتوبوس از این فرودگاه به مرکز شهر بروید، باید بدانید که سرویس اتوبوس SADEM اتوبوس شاتلی است که به سمت مرکز شهر می رود و مسافران را از فرودگاه به سمت ایستگاه های قطار پورتا نووا Porta Nuova و پورتا سوسا Porta Susa می رساند. اتوبوس های این فرودگاه هر 15 الی 30 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و در مدت زمان حدودا 45 دقیقه مسافران را به مرکز شهر می رسانند. خط مترو تورینو سرس توسط شرکت GTT مدیریت می گردد و مسافران را از فرودگاه به سمت مرکز شهر جا به جا می نماید.

اولین قطار ساعت 5 صبح حرکت می نماید و آخرین قطار هم حدود ساعت 9 شب از فرودگاه به سمت مرکز شهر حرکت می نماید. با استفاده از قطار در مدت زمان 20 دقیقه می توانید به هتل و مرکز شهر برسید. قطار یکی از ارزان ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه تورین است و از کنار ترمینال فرودگاه مسافران را به سمت مرکز شهر می برد. بلیط قطار را می توانید از دستگاه های فروش اتوماتیک بلیط در ایستگاه قطار تهیه کنید. اگر چمدان های زیادی ندارید و اهل ماجراجویی در شهر هم هستید می توانید با قطار خود را به مقصدتان برسانید.

تاکسی یکی از بهترین و امن ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه تورین است و بسیاری از مسافران ترجیح می دهند با تاکسی به هتل بروند. تاکسی های رسمی و مجوزدار فرودگاه در مقابل ترمینال پروازهای ورودی قرار دارند و به محض خروج از فرودگاه آن ها را خواهید دید. مدت زمان سفر با تاکسی به حجم ترافیک بستگی دارد اما به طور میانگین در مدت زمان 30 دقیقه از فرودگاه به مرکز شهر خواهید رسید.

اگر برای اولین بار به تورین سفر می کنید و با شهر آشنایی چندانی ندارید، یا اگر چمدان های زیادی همراهتان است و حوصله استفاده از حمل و نقل عمومی را ندارید بهتر است از تاکسی بهره ببرید. تاکسی اگر چه به نسبت سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه تورین گران تر است اما به دلیل راحتی و رفاهی که دارد هواداران زیادی هم دارد. اگر دوست دارید با رفاه و راحتی بیشتری به هتل و مقصد برسید از سرویس ترانسفر خصوصی هم می توانید بهره ببرید. اگر چمدان های زیادی همراهتان است این سرویس برایتان ایده آل است چون راننده در حمل چمدان ها هم به شما یاری خواهد نمود. حتی اگر پروازتان با تاخیر روبرو گردد هم لازم نیست نگران باشید.

کرایه اتومبیل این اختیار را به شما می دهد که هرکجا می خواهید بروید و اگر 3-4 نفر باشید و هزینه های سفر را با هم تقسیم کنید از نظر مالی نیز برایتان به صرفه تمام خواهد شد. سفارش کرایه اتومبیل را می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه و به صورت آن لاین ثبت کنید، اما به محض رسیدن به فرودگاه هم به صورت حضوری می توانید به دفاتر شرکت ها مراجعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2156

به "معرفی فرودگاه بین المللی تورین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی تورین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید