مهرواره بستری فرهنگی برای بروز توانمندی ها و خلاقیت های بچه ها و نوجوانان است

به گزارش گیگابلاگ، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون، مهرواره ها یکی دو سالی است که در کانون ایجاد و در مواردی جایگزین بعضی جشنواره ها شده است تا در آن هر شرکت کننده بنابر مهارت کسب نموده و توانایی هایش به خلق اثر بپردازد و توانایی او با خودش سنجیده گردد.

مهرواره بستری فرهنگی برای بروز توانمندی ها و خلاقیت های بچه ها و نوجوانان است

اما بسیاری از کارشناسان مسایل تربیتی معتقدند استعداد و توانایی های بچه ها و نوجوانان بیش از آن که ارثی باشد اکتسابی است و شرایط محیطی، خانوادگی و اجتماعی زمینه ظهور و بروز این ویژگی ها را در دوره های مختلف زمانی فراهم می آورد. از همین رو رقابت های فردی، پیروزی و شکست های رقابتی و قهرمان سازی ها می تواند آثار تخریبی جدی بر روحیه، انگیزه و شرایط پرورش مهارت های بچه ها وارد کند.

در این میان آثاری که در مهرواره های کانون برگزیده می گردد باید دارای سطح تعریف شده استانداردهای هنری باشند و این برگزیدگان نیز به جای دریافت جوایز نقدی یا کسب عنوان، وارد دوره های پرورش و رشد هنری و فرهنگی با حضور استادان صاحب نام شوند و امکان نقد آثارشان و راهنمایی آن ها به سوی رشد و کمال و در نهایت تولد یک اثر فرهنگی ادبی یا هنری فراهم گردد.

همچنین مهرواره ها در بعضی رشته ها مثل سرود، رقابت های گروهی در کنار کار تیمی را تشویق می نمایند.

بر همین اساس کانون از سال 1397 در سطح ملی به برگزاری مهرواره هایی مانند شعر آفرینش، داستان آفرینش، عکس نوشت، سرود، بهار در خانه و ... برای نخستین بار اقدام کرد.

در همین حال در استان های مختلف کشور نیز با بهره گیری از همین ایده، مهرواره های متعددی در رشته های مختلف برگزار گردید تا استعدادهای بچه ها و نوجوانان در فضایی مناسب شناسایی و شکوفا گردد.

این در حالی است که جشنواره های رقابتی و تخصصی کانون در حوزه عظیم سال نیز در کنار این مهرواره ها با رویکرد تقویت و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری همچنان برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 4934

به "مهرواره بستری فرهنگی برای بروز توانمندی ها و خلاقیت های بچه ها و نوجوانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهرواره بستری فرهنگی برای بروز توانمندی ها و خلاقیت های بچه ها و نوجوانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید