هزینه های دانشگاه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان است

به گزارش گیگابلاگ، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان گفت: هزینه ای که در دانشگاه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری در برای اشتغال جوانان است.

هزینه های دانشگاه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان است

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در تبادل نظر با خبرنگار استان های خبرنگاران، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای دانشگاهی دولتی و مهارتی است تحصیل در این دانشگاه مانند دانشگاه های دولتی رایگان است که بیش از 180 هزار دانشجو در سراسر کشور در این دانشگاه در مشغول به تحصیل هستند.

نقدی گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای بالغ بر هزار عضو هیئت علمی، بیش از 6 هزار کارمند و 3 هزار و 600 کارگاه و آزمایشگاه دارد، پتانسیل 3 هزار و 600 کارگاه و آزمایشگاه عدد بسیار بالایی است.

رئیس دانشگاه اداکه داد: آمار اشتغال هم در این دانشگاه حدودا 65 درصد است وظیفه اصلی دانشگاه اینکه دانشجو را برای اشتغال آماده کند که در دانشگاه فنی و حرفه ای به مدد روسای دانشگاه، وزارت علوم تحقیقات و فناوری این اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به درخواست خود از مسئولان گفت: علی رغم حمایت هایی که به ویژه در سنوات اخیر اتفاق افتاده در دانشگاه فنی و حرفه ای با این پتانسیل بالا جا برای ارتقا بسیار وجود دارد دست احتیاج به سمت همه مسئولان و مردم و خیرین دراز می کنیم که به دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت ویژه توجه نمایند.

نقدی توضیح داد: هزینه های دانشگاه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان است خواهش من از رسانه این است که این نگاه را در کشور جا بیندازند، فرهنگ مدرک گرایی باید تبدیل به فرهنگ مهارت گرایی گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان عنوان کرد: با توجه به آمار اشتغال بالا حتما در خصوص احتیاج واقعی کشور در زمینه نیرو های مهارتی دانشگاه فنی و حرفه ای این احتیاج را رفع می نماید به همان نسبت در بحث تخصیص اعتبارات نیز دانشگاه فنی و حرفه ای را ویژه ببینند. در سنوات اخیر اتفاقات خوبی اتفاق افتاده است، ولی برای این که این دانشگاه بتواند عملکرد خود را به حد ایده آل برساند احتیاج است که آزمایشگاه و کارگاه و تجهیزات را به روزسانی کنیم.

وی اعلام نمود: در دانشگاه فنی و حرفه ای به ازای 180 هزار دانشجویی صرفا هزار هیئت علمی داریم یعنی تقریبا یک به 180 که این عدد به نسبت میانه وزارت علوم بسیار پایین است خواهش ما از مسئولان هم دانشگاه فنی و حرفه ای و هم وزارت علوم تحقیقات و فناوری این است در بحث تخصیص مجوز استخدام هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای را به صورت ویژه ببینند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 14822

به "هزینه های دانشگاه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های دانشگاه فنی و حرفه ای سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید