ورود شگفت انگیز یک تکه از سیارک بنو به زمین، چه رازهایی آشکار خواهد شد؟

به گزارش گیگابلاگ، ایسنا نوشت: دانشمندان درباره ورود نمونه سیارک بنو(Bennu) در ماه سپتامبر هیجان زده هستند.

ورود شگفت انگیز یک تکه از سیارک بنو به زمین، چه رازهایی آشکار خواهد شد؟

این نمونه می تواند سرنخ هایی از نحوه شکل گیری حیات بر روی زمین ارائه دهد. گروهی از دانشمندان کانادایی مشتاقانه منتظر نمونه ای از سیارک بنو هستند که در روز 24 سپتامبر(دوم مهر) هفت سال پس از پرتاب فضاپیمای اسیریس-رکس(OSIRIS-REx) ناسا به زمین بازمی شود.

این فضاپیما اکنون کپسولی را در جو زمین رها می نماید که حاوی ماده ای از سطح سیارک بنو است که قدمت آن به روزهای اولیه تشکیل منظومه شمسی برمی شود.

مواد فرازمینی

دومینیک ویس(Dominique Weis)، زمین شناس در دانشگاه بریتیش کلمبیا، که انتظار می رود قطعه کوچکی از نمونه تازه را به دست آورد به پایگاه خبری CTV News گفت: من هرگز با مواد فرازمینی کار نکرده ام. من کاملا هیجان زده هستم.

مایکل دالی(Michael Daly) از مرکز تحقیقات زمین و علوم فضایی دانشگاه یورک که سرپرستی تیمی را که بخش های مهم فضاپیما را طراحی می کردند بر عهده داشته می گوید: در عرض شش هفته، ما داده هایی را به دست آوردیم که دقیق ترین مدل سیارک را ارائه می کرد. شما می توانید ترک خوردگی ها و جزئیات را در سنگ ها ببینید.

دلایل مختلفی وجود داشت که بنو برای این ماموریت انتخاب شد. این سیارک در فاصله ای واقع شده است که سفر کردن به آن امکان پذیر است، به مقدار کافی بزرگ است که یک فضاپیما در مدار خود جای دهد و از زمان تولد نسبتا دست نخورده به جای مانده است و پنجره ای به سوی تاریخ اولیه منظومه شمسی ارائه می دهد.

ویس می گوید: ایده این است که تا حد امکان به گذشته برگردیم.

آلن هیلدبراند(Alan Hildebrand)، زمین شناس دانشگاه کلگری که قرار است بخشی از نمونه بنو را دریافت کند، می گوید: زمین به وسیله سیارک ها به وجود آمده است. مطالعه سیارک ها به شما یاری می نماید تا منشا سیاره ما را درک کنید.

هیلدبراند اضافه کرد: سنگ های بنو از بخش قدیمی تر منظومه شمسی هستند.

ترکیبات آلی

اعتقاد بر این است که بنو احتمالا حاوی ترکیبات آلی مانند کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن است که می تواند سرنخ هایی از نحوه شروع حیات در زمین ارائه دهد.

پس از دریافت نمونه ها، دانشمندان باید بسیار مراقب نحوه کار با آنها باشند. ناسا اطمینان حاصل می نماید که دریافت نمایندگان نمونه در خصوص نحوه کار با این دانه های گرانبها آموزش می بینند و دستورالعمل هایی را روی قطعات شهاب سنگ ها تمرین می نمایند.

ویس گفت: ما تمرین می کنیم و تمرین می کنیم و تمرین می کنیم. ما روی روش هایی کار می کنیم که تا حد امکان حساس و دقیق هستند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 21388

به "ورود شگفت انگیز یک تکه از سیارک بنو به زمین، چه رازهایی آشکار خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شگفت انگیز یک تکه از سیارک بنو به زمین، چه رازهایی آشکار خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید