ورود نسل نو اتوبوس های برقی به مرکز تا یکسال آینده

به گزارش گیگابلاگ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود نسل نو اتوبوس های برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی اطلاع داد.

ورود نسل نو اتوبوس های برقی به مرکز تا یکسال آینده

محمود تبرطرف در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام خبر ورود نسل تازه اتوبوس های برقی با تکنولوژی روز به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: حمل ونقل عمومی سود ده نیست به همین علت شاهد استقبال کم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش بودیم چراکه نرخ کرایه را شورا و فرمانداری به نفع مردم معین می نماید و باید تدابیری اندیشیده می شد تا این اختلاف میان هزینه و عایدی سرمایه گذار منطقی گردد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر شورای شهر تهران در خصوص معین حدود مشارکت عمومی-خصوصی در توسعه ناوگان حمل و نقل گفت: این مصوبه به ما کمک می نماید که به کمک بخش خصوصی رفته و با حمایت هایمان سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در حمل ونقل عمومی کنیم.

تبرطرف با بیان اینکه در این مدل قرارداد مشارکت عمومی- خصوصی ، شیوه تازه واگذاری معین شده است و سرمایه گذار با تزریق سرمایه خود، از سوی شهرداری و دولت به روش های مختلف حمایت می گردد، ادامه داد: ما به وسیله ردیف و تبصره هایی که در بودجه دولت وجود دارد یا ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر شرایط را برای سرمایه گذار بخش خصوصی، مالی تر می کنیم بعلاوه کمک هایی از سوی شهرداری تهران همانند ارائه تبلیغات بدنه و ایستگاه های طول جهت برای اتوبوس را به سرمایه گذاران می دهیم تا با این کمک شرایط سرمایه گذاری به صرفه تر باشد.

تبرطرف با بیان اینکه با این شیوه تازه سرمایه گذاری اولین شرکت بخش خصوصی برای ورود اتوبوس های برقی با تکنولوژی روز اقدام نموده است اضافه کرد: با این شرکت قرار داد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با 50 دستگاه اتوبوس برقی نهایی شد که این اتوبوس های برقی که با باطری تردد می نمایند در خط جمهوری - بهارستان به کارگرفته می شوند.

وی با بیان اینکه قطعات اتوبوس های برقی بعد از ورود به کشور، در داخل کشور مونتاژ می گردد گفت: تا یکسال آینده شاهد تردد اتوبوس های برقی با تکنولوژی مدرن در مرکز خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 12130

به "ورود نسل نو اتوبوس های برقی به مرکز تا یکسال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود نسل نو اتوبوس های برقی به مرکز تا یکسال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید