ورود 25 میلیون توریست و اقامت 17 میلیون نفر شب در گیلان طی 5 ماه نخست سال

به گزارش گیگابلاگ، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ورود 25 میلیون توریست و اقامت 17 میلیون نفر شب در گیلان طی 5 ماه نخست سال صورت پذیرفت.

ورود 25 میلیون توریست و اقامت 17 میلیون نفر شب در گیلان طی 5 ماه نخست سال

ولی جهانی (مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان) گفت: از اول سال تا به امروز پیروز به ثبت 17 میلیون نفر شب اقامت در استان گیلان شده ایم که رشدی حدود 175 درصدی را در حوزه اقامت نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

به گفته او، بیشترین مقدار اقامت در استان گیلان در واحدهای بومگردی بوده و اینگونه به نظر می رسد که سبک زندگی روستایی و آشنایی با فرهنگ بومی گیلان برای مسافران و گردشگران مجذوب کننده است، چرا که بیشتر واحدهای بومگردی استان در تمام طول سال رزرو هستند. این استقبال سبب شد تا طی امسال با افزایش اقامتگاه های بومگردی باشیم چنانکه 84 واحد در دست اجراست و 20 واحد بومگردی نیز افتتاح خواهد شد که با حجم سرمایه گذاری 130 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 97 نفر همراه است. 64 واحد بومگردی نیز تا انتها امسال افتتاح خواهد شد.

جهانی اعلام کرد: منطقه های مانند انزلی، لاهیجان، رشت و آستارا میزبان بیشترین تعداد گردشگران بودند و استقبال از این منطقه ها بیشتر بود. البته هرچند ممکن است اینگونه به نظر برسد که حجم اقامت و سفر به گیلان در آخر هفته ها بیشتر است اما میتوان گفت این روزها در تمام طول هفته مراکز اقامتی مملو از مسافر هستند و سفر به گیلان تنها به آخر هفته ها محدود نشد بلکه در طول هفته نیز میزبان گردشگران هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان بعلاوه از بهره برداری 62 پروژه میراثی و گردشگری با سرمایه بیش از هزار میلیارد تومان در هفته دولت اطلاع داد و گفت: در نخستین روز هفته دولت دو پروژه گردشگری در لاهیجان افتتاح شد. بزرگترین پروژه آن نیز افتتاح نخستین مجمتع گردشگری کشاورزی با سرمایه 62 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای 160 نفر است. نخستین موزه حصیر ایران نیز در روستای فشتکه که روستای ملی است با حضور 70 هنرمند فعال افتتاح خواهد شد. منطقه ها کوهستانی استان از جمله دیلمان، جیرنده، خرگام دارای دفاتر میراث و گردشگری می شوند.

جهانی اعلام کرد: ثبت بستنی ماستی فومن در لیست میراث ملی نیز در برنامه واقع شده است. انجام کاوش های باستان شناسی در کهنه ماسوله ادامه دارد. تا دو ماه آینده نیز شاهد افتتاح سایت موزه کهنه ماسوله خواهیم بود. انجام کاوش در این بخش نیز از محل اعتبارات سال 1400 تامین شده و هنوز اعتبارات 1401 تخصیص نیافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در مورد تکمیل پرونده ثبت جهانی ماسوله و برطرف موانع موجود گفت: پرونده تکمیل، تمام موانع موجود برطرف و در نهایت ارسال شده و ارزیابان یونسکو نیز مهر به گیلان سفر خواهند کرد تا به آنالیز پرونده بپردازند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 16120

به "ورود 25 میلیون توریست و اقامت 17 میلیون نفر شب در گیلان طی 5 ماه نخست سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 25 میلیون توریست و اقامت 17 میلیون نفر شب در گیلان طی 5 ماه نخست سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید