وقت کشی کمیسیون معماری و شهرسازی در تصویب طرح پایش ساختمان ها

به گزارش گیگابلاگ، نوری گفت: در زمان بازگشت طرح پایش ساختمان ها به کمیسیون معماری و شهرسازی هیچ اقدام موثری از این کمیسیون انجام نشد.

وقت کشی کمیسیون معماری و شهرسازی در تصویب طرح پایش ساختمان ها

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره اختلاف نظر های به وجود آمده بین کمیسیون های سلامت، محیط زیست و شهرسازی و معماری شورای شهر درباره طرح پایش برخط ساختمان های تهران در برابر خطرات آتش سوزی گفت: شهرداری تهران در ابتدا در این باره (پایش ساختمان های پایتخت در مقابل آتش) لایحه ای ارائه کرد که کمیسیون معماری و شهرسازی نظر خود را در بخش ساختمان های بلند مرتبه نا ایمن اظهار داشت و به دلیل آن که موضوع در حوزه اختیارات کمیسیون سلامت شورای شهر تهران بود لایحه ارائه شده به کمیسیون تخصصی آن که همان سلامت و محیط زیست شورای شهر است ارجاع داده شد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران اضافه نمود: در کمیسیون تخصصی جلسه های متعددی با کارشناسان حوزه شهرسازی و معماری برگزار گردید و جمع بندی این جلسه ها در صحن شورای شهر ارائه شد، اما متاسفانه با هماهنگی های صورت گرفته بین بعضی از اعضای شورای شهر این لایحه رای نیاورد و مجدد به کمیسیون برگشت.

الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان ها در برابر آتش سوزی

صدراعظم نوری با اشاره به این نکته که برگشتن لایحه باعث از بین رفتن زمان شد گفت: متاسفانه در این بازه زمانی اقدامی از سوی کمیسیون مربوطه (معماری و شهرسازی) انجام نشد و از سوی کمیسیون تخصصی آن طرح مذکور با عنوان (طرح برخط پایش ساختمان های پایتخت در مقابل حریق) از سوی کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری شورای شهر تهران ارائه شد.

او ادامه داد: این طرح در صحن شورای شهر تهران با 16 امضا از سوی رئیس شورای شهر تهران به کمیسیون تخصصی آن (محیط زیست) ارجاع داده شد که پس از آن کمیسیون معماری و شهرسازی نسبت به این اقدام اعتراض کرد و رئیس شورا نیز این طرح را جهت آنالیز به کمیسیون آن ها (معماری و شهرسازی) ارجاع داد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شورای شهر تهران توضیح داد: جمع بندی های لازم انجام شد، اما باید به این نکته اشاره نمود که کمیسیون های مربوطه در یک موضوع باید در زمان قانونی و تعیین خود به وظیفه قانونی خود عمل نمایند.

صدراعظم نوری توضیح داد: خوشبختانه کلیات طرح پایش بر خط ساختمان های تهران در برابر حریق به تصویب رسید و در جلسه آینده شورای شهر تهران جزئیات آن مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1688

به "وقت کشی کمیسیون معماری و شهرسازی در تصویب طرح پایش ساختمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت کشی کمیسیون معماری و شهرسازی در تصویب طرح پایش ساختمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید