چند بازی فکری ساده و سرگرم کننده یاد بگیریم
به گزارش گیگابلاگ، یکی از راه های سپری کردن اوقات فراغت و زمان های آزاد، انجام بازی های فکری است تا هم شما را سرگرم کند و هم از فکر و فکر تان در راستا درست استفاده شده باشد. در این گزارش چند بازی فکری مجذوب کننده معرفی می گردد.

اتللو؛ سفید و سیاه علیه هم
اتللو یک بازی استراتژیک است که بین 2 بازیکن انجام می گردد. بازی با مهره هایی انجام می گردد که دو روی سفید و مشکی دارند و باید آنها را روی صفحه ای چید. هر بازیکن 32 مهره دارد و آغاز نماینده بازی بازیکن دارای مهره سیاه است. هر یک از بازیکنان به نوبت فرصت دارند که مهری ای را روی صفحه قرار دهند. هدف از این بازی تصاحب مهر بیشتر است. یعنی هر یک از بازیکنان باید کوشش کند تا با محاصره کردن مهره های حریف، با برگرداندن مهره به رنگ دیگر، آن را از آن خود کند. اگر به خوبی حواس تان به بازی نباشد و استراتژی درستی برای بازی نچینید ممکن است به راحتی شکست بخورید. وقتی تمام صفحه پر گردد و یا هیچ کدام از دو طرف حرکتی نداشته باشند، بازی به خاتمه می رسد و بازیکنی که تعداد مهره های بیشتری روی صفحه بازی داشته باشد برنده می باشد.
جنگا؛ سازه ای نباید فرو بریزد
جنگا یک بازی هیجان انگیز است که بیشتر از هر چیزی به تمرکز احتیاج دارد. این بازی از طریق مکعب مستطیل های چوبی انجام می گردد. تعداد بازیکن معینی برای این بازی وجود ندارد و همه اعضای خانواده یا دوستان می توانند کنار هم جنگا بازی نمایند. در ابتدا از طریق قطعه های چوبی، سازی ای بلند ساخته می گردد. هر ردیف از قطعه ها باید بر خلاف ردیف قبلی چیده گردد تا بتوان به راحتی آنها را از بین سازه بیرون آورد بدون اینکه سازه فرو بریزد. هر یک از مکعب ها را باید از طبقات سازه بیرون کشید و بر روی سازه قرار داد تا طبقات آن بلند و بلندتر گردد. اوایل بازی، کار چندان سخت به نظر نمی آید اما هرچه منافذ داخل سازه بیشتر می گردد، احتمال تخریب نیز بیشتر است. باید حواس تان را حسابی جمع کنید و تمرکز داشته باشید چون اگر کمی دست تان بلرزد ممکن است سازه فرو بریزد و شما بازنده بازی شوید.
فکر بکر؛ مهره های رنگی رمزآلود
فکربکر همانطور که از نامش نیز معین است یک بازی فکری است که بر مبنای رمزگذاری و رمزگشایی انجام می گردد. این یک بازی دو نفره است که یک نفر نقش رمزگذار و دیگری نقش رمزگشا را ایفا می نماید. بازی بر روی تخته ای حفره دار انجام می گردد که از طریق مهره های رنگی پر می گردد. رمزگذار یک ردیف 4 خانه ای را با مهره های رنگی پر می نماید و رمزگشا باید حدس بزند که این چیدمان به چه صورت است. او 12 ردیف خالی دارد و این یعنی 12 فرصت برای پیدا کردن رمز درست. هر بار که رمزگشا ردیفی می چیند، رمزگذار از طریق مهره های کوچک راهنما، او را در رسیدن به جواب یاری می نماید. برنده کسی است که بتواند سریع تر رمز را پیدا کند.
منبع: ایرنا زندگی