کارهایی که می توانید با موز رسیده انجام دهید

به گزارش گیگابلاگ، یک عدد موز متوسط حاوی 105 کالری، 12% پتاسیم، 17% ویتامین c، و 12% فیبر مورد احتیاج روزانه است. خیلی ها وقتی موز بیش از حد رسیده و سیاه می گردد آن را دور می ریزند در حالی که می توانند از آن استفاده های زیادی ببرند. کارهایی که می توانید با موز رسیده انجام دهید در ادامه مطلب آمده است.

کارهایی که می توانید با موز رسیده انجام دهید

زیبایی

موز به علت ارزش تغذیه ای بالایی که دارد بهترین وسیله برای درمان آکنه هاست. قسمت سفید پوست موز را به مدت 10 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و بعد از آن تا جایی که می توانید صورت را آب نزنید.

از موزهای رسیده ماسک مو بسازید. یک عدد موز، یک عدد آووکادو و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید و به موها بزنید. بعد از نیم ساعت موها را با شامپو بشوئید.

از پوست موز می توانید به عنوان مرطوب نماینده پاها بهره ببرید. قسمت سفید پوست موز را به پا بمالید و بعد از آن در صورت احتیاج پاها را بشوئید. این کار را روزانه چند مرتبه تکرار کنید.

از موز می توانید برای پاها ماسک درست کنید. نصف یک عدد موز را با چند قطره عسل ترکیب کنید و به پاها بمالید. بعد از 10 دقیقه پاها را بشوئید.

خانه داری

برای براق کردن کفش ها قسمت سفید پوست موز را به کفش بمالید.

از موز برای براق کردن سطوح چوبی هم می توانید بهره ببرید. مقداری موز روی سطح بمالید تا زمانی که سطح چوبی کاملا براق گردد.

اگر می خواهید لکه های جوهر را از روی پوست پاک کنید با پوست موز این کار را انجام دهید. فقط کافی است قسمت سفید پوست موز را روی پوست خود بمالید تا لکه از بین برود.

اگر می خواهید گوشت هنگام کباب شدن بیش از حد خشک نگردد مقداری پوست موز روی گوشت قرار دهید سپس آن را داخل فر قرار دهید. و 5 دقیقه قبل از این که گوشت را از فر بیرون بیاورید پوست موزها را بردارید.

موزها حاوی ماده ای به نام اتیلن هستند. ماده ای که دلیل رسیده شدن میوه هاست. بنابراین اگر میوه های نرسیده دارید آن ها را همراه با موز داخل پاکت قرار دهید بعد از 24 ساعت میوه ها رسیده می شوند.

باغداری

اگر به دنبال روش غیرسمی برای دفع حشرات هستید از موز بهره ببرید. 1 پیمانه سرکه سیب، 1 پیمانه آب و یک عدد موز خرد شده را داخل یک ظرف در بسته قرار دهید و روی درب ظرف را سوراخ کنید. حشرات به سمت ظرف کشیده می شوند و به دام می افتند.

پوست موز خرد شده کود مناسبی برای گل هاست. پوست موز را زیر خاک در اطراف گل قرار دهید. پوست ها تجزیه می شوند و ویتامین ها و مواد معدنی فراوری می نمایند.

از پوست موز می توانید برای برق انداختن به برگ های گل های خانگی بهره ببرید.

سلامتی

چای موز رسیده سرشار از مواد معدنی است. هر شب قبل از خواب یک فنجان چای موز بخورید تا خواب آرام و بهتری داشته باشید. برای درست کردن چای موز داخل قابلمه یا کتری مقداری آب بریزید و موزهای پوست نگرفته را خرد کنید و داخل آب بجوشانید و 10 دقیقه هم بزنید. چای را داخل فنجان بریزید و روی آن مقداری دارچین بریزید.

منبع: بدونیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 453

به "کارهایی که می توانید با موز رسیده انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که می توانید با موز رسیده انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید