کرابی در یک نگاه

به گزارش گیگابلاگ، شهر کرابی مرکز استان کرابی است که در جنوب کشور تایلند و بین 2 جزیره بسیار معروف پوکت در دریای آندامان و سامویی واقع در خلیج تایلند قرار گرفته است.

کرابی در یک نگاه

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

شهر کرابی در تایلند واقع شده و طبیعت نسبتا بکر و دست نخورده آن شامل سواحل سفید شنی، آب های گرم شفاف، صخره های مرجانی زیبا، غارهای متعدد و... می گردد. جمعیت این شهر در سال 2010 معادل 52،867 بوده است. این شهر از راه زمینی، 783 کیلومتر با تایلند فاصله دارد. 66 درصد مردم را بودایی ها و 33 درصد به جامانده را مسلمانان تشکیل می دهند.

شهر کرابی در سال های اخیر و با لنگر انداختن کشتی های تفریحی در آن، به یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی تایلند تبدیل شده است. در تور کرابی می توان از قایق سواری در سواحل دریا، گشتن طبیعت وحشی، پارک های ملی، چشمه های آب گرم و آبشارهای سرد لذت یک سفر خوب را برد. فرودگاه کرابی پروازهای مستقیم به شهرهای گوناگون انجام می دهد، اما در فصل های شلوغ فقط به پوکت، سامویی و بانکوک تردد می نماید.

کرابی آب و هوای گرمسیری دارد و به طور کلی دو فصل در این منطقه حکمفرما است (گرم و خشک، خنک و مرطوب)؛ با این وجود، دمای هوا در تمام طول سال به ندرت به پایین تر از 27 درجه سانتی گراد می رسد.

فصول پرگردشگر در کرابی از اواخر ژانویه تا مارس اتفاق می افتد. در این مدت به دلیل شرایط جوی مناسب و آب و هوای مطلوب، جمعیت زیادی روانه این شهر می شوند. بدیهی است که قیمت انواع هتل به دلیل ازدیاد مسافران افزایش پیدا می نماید. در نزدیکی کریسمس و تعطیلات سال نو، شلوغی جمعیت به اوج خود می رسد؛ بنابراین قیمت ها سیری صعودی پیدا می نمایند و تا حد ممکن بالا می فرایند.

این شهر قطب فعالیت قایق های ماهیگیری و تاکسی های رودخانه است که افراد محلی و گردشگران برای سیر و سیاحت در سواحل و جزایر اطراف از آن ها استفاده می نمایند. از جاذبه های این شهر می توان به غار تایگر معروف به وات تام سوا، استخر زمردی کرابی، چشمه های آب گرم، ریورساید و پارک تارا، جنگل حرای آ او لاک، کوه هونگ و... اشاره نمود.

سوغاتی های این شهر شامل پارچه و منسوجات، محصولات ساخته شده با صدف، سس، ادویه و سبزیجات معطر محلی، سوغاتی هایی با طرح فیل، ابریشم تایلندی، محصولات اسپای تایلندی، زیورآلات دست ساز، سفال و سرامیک، منبت کاری و وسایل چوبی، خوراکی ها و شیرینی های تایلندی، محصولات حصیری و چرم و لباس های ورزشی موی تای می گردد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / تایتور / کجارو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1845

به "کرابی در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرابی در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید