[4 نکته اصلی] در رابطه با استفاده از عایق صدا در ساختمان

به گزارش گیگابلاگ، معمولاً از عایق صدا در ساختمان برای جلوگیری از انتقال صدا در دیگر بخش ها استفاده می گردد. امروزه بیشتر و ساختمان های تازه ساز علی الخصوص آپارتمان ها حتما از عایق صدا در ساختمان استفاده می نمایند.

[4 نکته اصلی] در رابطه با استفاده از عایق صدا در ساختمان

چند نکته در رابطه با استفاده از عایق صدا در ساختمان

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که در محل کار و یا در محل زندگی خود صدای دیگر افراد باعث آزار و اذیت شما آیا برهم زدن نظم و کار و زندگی تان گردد، اما آیا تا به حال به این فکر کردید که همانطور که شما صدای آنها را می شنوید صدای شما هم به طور کامل به وسیله آنها شنیده می گردد؟

برای اینکه هیچ صدایی رد و بدل نگردد و نظم کار و زندگی شخصی شما به هم نریزد ما به شما پیشنهاد می کنیم که از عایق صدا در ساختمان بهره ببرید، شما با استفاده از عایق صدا در ساختمان با آرامش بیشتری می توانید به کارهای شخصی و زندگی خود برسید و دیگر نگران این نیستند که سر و صدای دیگر افراد و یا سر و صدای شما باعث آزار و اذیت گردد.

اما پیش از آن که بخواهیم در رابطه با عایق صدا در ساختمان اطلاعات کامل و جزئیات را ذکر می کنیم شاید بهتر باشد کمی درباره آن به صورت کلی صحبت کنیم زیرا ممکن است بعضی از افراد متریال هایی را که به اسم جذب کننده صدا استفاده می شوند را با عایق صدا در ساختمان اشتباه بگیرند.

مواد جذب کننده:

مواد جذب کننده به هیچ وجه نمی توانند جلوی ورود و خروج صدا را بگیرند با استفاده از آنها به اسم عایق صدا در ساختمان کاملاً بی فایده است و شما تنها هزینه صرف شده را هدر داده اید.

اما توصیه ما به شما این است که اگر می خواهید به هیچ وجه صدای اضافی نشنوید و صدای شما به دیگر قسمت ها منتقل نگردد بهتر از از ترکیب عایق صدا در ساختمان و مواد جذب کننده بهره ببرید زیرا ترکیب این دو با هم می تواند به طور کامل از انتقال صدا جلوگیری کند. در واقع عایق صدا به طور کلی این توانایی را دارد که باعث کاهش انتقال صدا در کل ساختار ساختمان گردد.

عایق صدا بطور کلی به دو دسته تقسیم می گردد عایق صوتی هوا و دیگر عایق صوتی ضربه ای ، این نکته را نباید فراموش کنید که کوچکترین نقطه ضعفی در ساختار ساخت و ساز ساختمان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی عایق های صدا بگذارد.

حال در زیر قصد داریم به چند نمونه از نحوه به کار بردن عایق صدا در ساختمان اشاره کنیم.

چند نمونه از نحوه به کار بردن عایق صدا در ساختمان:

عایق اتاق به اتاق:

سنتی معمولاً عایق صدا ندارند و اگر شما از پارتیشن برای جدا کردن فضای اتاق بهره ببرید صدا به راحتی منتقل می گردد در چنین مواردی باید از عایق صدای مخصوص سقف آکوستیک سنتی استفاده کنیم.

یک نکته را هنگام به کار بردن عایق صدا در ساختمان نباید فراموش کنید هنگامی که شما می خواهید عایق صوتی بهره ببرید باید کل ساختار ساختمان را در نظر بگیرید.

عایق صوتی یک طرفه:

معمولاً از این نمونه از عایق صدا در ساختمان در جاهایی که باید فضای خالی زیادی دارد، کف ساختمان و حتی مکان هایی که سیستم های لوله کشی وجود دارد و دیگر جاهایی که می تواند باعث سر و صدای بسیار زیادی شوند استفاده می گردد زیرا تا حد قابل توجهی می تواند از بروز سر و صدا و نویز جلوگیری کند.

هنگامی که شما از این نوع عایق صدا در ساختمان استفاده می کنید در واقع باعث می گردد که اتاق زیرین به هیچ وجه هیچ سر و صدایی از طبقه فوقانی دریافت نکند این عایق ها به گونه ای هستند که به صورت عمودی در سقف قرار می گیرند.

عایق صوتی ضربه ای:

این نوع عایق صدا در ساختمان باعث کاهش صدای پای طبقات دیگر میگردد در واقع از این بیشتر برای کاهش صدای قدم زدن و دویدن افراد استفاده می گردد.

ما در این مطلب سعی کردیم کمی اطلاعات درباره عایق صدا در ساختمان و چند نوع آنها را ذکر کنیم و اطلاعات را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم امیدوارم مطالبی که در بالا ذکر شد برای شما کاربردی و مفید واقع شده باشد.

منبع: اتاق
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10511

به "[4 نکته اصلی] در رابطه با استفاده از عایق صدا در ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "[4 نکته اصلی] در رابطه با استفاده از عایق صدا در ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید