6 راه چاره برای افزایش امنیت در سفر

به گزارش گیگابلاگ، امنیت در سفر حرف اول را می زند. گاهی بی دقتی و بی توجهی به این موضوع می تواند شیرین ترین روزهای مسافرت را برایمان به تلخ ترین خاطرات تبدیل کند. یکی از ساده ترین کارهایی که می توانیم برای پیشگیری از بروز مسائل انجام دهیم این است که پیش از حرکت به سمت مقصد در خصوص امنیت، مکان های خطرناک، شلوغ و توریستی اش مطالعه و تحقیق کنیم. حتی ممکن است در کشور و شهر خودمان و جاهایی که می شناسیم هم گاهی در معرض خطر قرار بگیریم و باید بدانیم چطور می توانیم امنیت مان را در سفرهای دور و نزدیک افزایش دهیم.

6 راه چاره برای افزایش امنیت در سفر

امنیت در سفر را چگونه تامین کنیم؟

همواره دوبار چک کنید

احتمالا شما هم قبل از خارج شدن از خانه و رفتن به سفر چند بار چک می کنید که مبادا مدارک، کلید و گوشی تان را جا گذاشته باشید. بهتر است در طول سفر هم -هر بار که از هتل یا محل اقامت تان خارج می شوید- دوبار همراه داشتن پاسپورت یا مدارک شخصی تان را چک کنید.یک راه خوب برای اینکه مطمئن شوید در هیچ شرایطی چیزی را گم نمی کنید این است که همواره حواس تان به جیب ها، کیف و پشت سرتان باشد. هرازچندگاهی به جیب هایتان دست بکشید تا مطمئن شوید که چیزی از آن ها نیفتاده باشد. کیف تان را چک کنید که درش باز نشده باشد و گاهی پشت سرتان را نگاه کنید که اگر گوشی یا مدارک تان افتاده بود، خودتان اولین نفری باشید که آنها را پیدا می نماید.

یک کیف و گوشی قابل دزدیده شدن داشته باشید

بهتر است هربار که به مناطق شلوغ، توریستی یا خطرناک شهر می روید گوشی و کیفی را با خودتان ببرید که دزدیده شدن شان خواب را از چشمان تان نگیرد! در کیف تان کارت های اعتباری تاریخ گذشته و مقدار بسیار کمی پول بگذارید و کارت اعتباری اصلی را در جیبی که حواس تان به آن هست قرار بدهید. بهتر است یا پول نقد همراه خود ببرید یا کارت اعتباری. در این صورت دزدیده شدن یکی از آنها دردسر کم تری برای تان خواهد داشت. اگر گوشی تان گرانقیمت است، بهتر است یک گوشی قدیمی و ارزان هم همراه داشته باشید تا در مناطق شلوغ و توریستی از آن استفاده کنید. یادتان باشد هیچ وقت کیف پول را در جیب عقب شلوارتان قرار ندهید. در نهایت اگر با چاقو یا اسلحه تهدید شدید، مقاومت نکنید. هیچ چیزی بیشتر از جان تان ارزش ندارد!

مدارک تان را اسکن و کپی کنید

اگر گواهینامه رانندگی یا پاسپورت تان گم گردد، داشتن یک اسکن دیجیتالی می تواند شرایط را برایتان بسیار راحت تر کند. برای دریافت المثنی از مدارک باید خودتان در کشور مبدأ حضور داشته باشید و در طول سفر چنین چیزی ممکن نیست. اما با داشتن اسکن دیجیتالی مدارک به مهم ترین اطلاعات تان دسترسی دارید. می توانید اسکن گواهینامه تان را پرینت بگیرید و در این صورت اگر پلیس ماشین تان را کنار بزند، کم تر از زمانی که هیچ گواهینامه ای ندارید به دردسر می افتید. اسکن دیجیتالی مفیدتر از کپی کردن مدارک است. اما بهتر است علاوه بر اسکن مدارک و قرار دادن آنها در فضای ابری اینترنت مثل دراپ باکس (Dropbox) چند کپی هم تهیه کنید.

بیشتر بخوانید : سفر، یکی از بهترین راه های درمانی

مراقب توجه و محبت بی دلیل غریبه ها باشید

این جمله بیشتر به نصیحت های پدر و مادرمان در دوران بچگی شباهت دارد! اما همین موضوع ساده در سفر اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید. به ویژه اگر تنها سفر می کنید ممکن است به ارتباط برقرارکردن با افراد جدید علاقه بیشتری نشان بدهید و به خاطر تنها بودن بیشتر مورد توجه افراد شیاد باشید. محبت های بی دلیل، توجه بیش از اندازه، زود صمیمی شدن و پیشنهادات خارق العاده را باور نکنید! از طرف دیگر بعضی با جنجال راه انداختن سعی می نمایند از شما پول بگیرند یا برایتان دردسر درست نمایند. در این مواقع بهتر است به جای تسلیم شدن منتظرِ آمدن پلیس باشید. مطمئن باشید طرف مقابل بیشتر از شما از درگیرشدن پلیس در این ماجرا می ترسد.

جلب توجه نکنید

وقتی با لباس هایی متفاوت، دوربین به دست، با کوله و سرگردان در خیابان های شهری غریبه قدم می زنید بیشترین توجه را به خودتان جلب می کنید؛ مثل این است که داد بزنید هی من یک توریستم. و این یعنی یک موقعیت عالی برای دزدی! اغلب در خصوص دزدی و کلاهبرداری از توریست ها در شهرها و کشورهای توریستی می شنویم. در بیشتر این موارد گردشگران با پوشیدن لباس های خاص، در دست داشتن دوربین حرفه ای عکاسی یا حتی همراه داشتن وسایل گران قیمتی مثل گوشی، ساعت و هر چیز دیگر جلب توجه نموده اند.

اگر قصد دارید از مناطق شلوغ و توریستی تر شهر دیدن کنید، بهتر است همرنگ جماعت شوید تا کم تر در معرض دزدی و دردسرهای دیگر قرار بگیرید.

حواس تان به توجه جنس مخالف باشد

به عنوان یک مرد ممکن است در طول سفر با زنان زیادی روبرو شوید که قصد دارند به شما نزدیک بشوند. آن ها ممکن است توجه بیش از اندازه ای به شما نشان بدهند. البته این امکان وجود دارد که این توجه به دلیل جذابیت بیش از حد شما باشد، اما بهتر است در طول سفر خوشبینی کمتری در این مورد داشته باشید! اگر دختری بیش از حد با شما راحت است و خیلی سریع به شما نزدیک می گردد، امکان دارد که بخشی از یک گروه کلاهبرداری باشد. برای خانم ها این مسأله می تواند مشکل سازتر باشد. در بسیاری از فرهنگ ها جواب نه زن به خواسته مردان لزوما به معنی نه نیست. در بعضی فرهنگ ها ممکن است دختر به مردی که دوستش دارد و یا از او خوشش آمده نه بگوید و به قول معروف ناز کند. به همین دلیل بهتر است برای در امان ماندن از این دام ها تا جایی که می توانید در طول سفر تنها بیرون نروید و یا به مکان هایی بروید که احتمال کمتری برای چنین ماجراهایی دارند.

بیشتر بخوانید : با این فیلم ها سفر کنید

دیگر موارد امنیتی در طول سفر:

بهتر است روز اول سفر با توجه به خستگی راه و وسایلی که همراه دارید، کمی بیشتر خرج کنید و به جای اتوبوس از تاکسی استفاده کنید. به جای رفتن به هاستل یا هتلی ارزان قیمت، شب اول را در هتلی گران تر و معتبر بگذرانید. با این کار امنیت تان را تا حد زیادی افزایش می دهید. بعد از این که اوضاع را به خوبی آنالیز کردید می توانید با خیال راحت تر شهر مقصد را تجربه کنید.

از امکانات فوق العاده اپلیکیشن ها استفاده کنید و به یاری آنها از تمام اطلاعات تلفن همراه تان بک آپ بگیرید. عکس ها و شماره های تماس را در گوگل و دراپ باکس ذخیره کنید. بهتر است پسوردها و تمام اطلاعات ضروری را در اپ اِوِرنوت (Evernote) یادداشت کنید. این اپلیکیشن دائما از اطلاعات تان بک آپ می گیرد؛ در این صورت اگر گوشی تان به سرقت رفت هیچ اطلاعاتی را از دست نمی دهید.

بهتر است کمی از زبان مقصد را یاد بگیرید. انگلیسی حرف زدن - درکشورهای غیرانگلیسی زبان- در هر موقعیتی باعث می گردد جلب توجه کنید. علاوه بر آن دانستن زبان مقصد به شما یاری می نماید در موقعیت های بسیاری بتوانید از خودتان دفاع کنید و کارتان را پیش ببرید.

از بیمه سفر استفاده کنید. داشتن بیمه سفر -تا حد زیادی- خسارت های احتمالی حوادث سفر را برایتان جبران می نماید.

تا جایی که می توانید احتیاط کنید، اما نترسید. نکاتی را که برای امنیت تان ضروری است، رعایت کنید و مطمئن شوید که خود را در معرض خطر قرار نمی دهید. همین کافی است. نیازی نیست مدام نگران دزدی، حمله یا کلاهبرداری باشید. یادتان باشد این اتفاقات در محل زندگی خودتان هم می توانند رخ بدهند، اما شما هر روز با ترس از این که ممکن است اتفاقی برایتان بیافتد از خانه خارج نمی شوید. اگر شما هم تجربه ای از این دست دارید و یا راه هایی برای افزایش امنیت در سفر می شناسید، همینجا برای ما کامنت بگذارید.

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 123

به "6 راه چاره برای افزایش امنیت در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه چاره برای افزایش امنیت در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید