آسیب های 15 دوره خشکسالی در یک استان

به گزارش گیگابلاگ، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان 15 دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته و بیشترین سیل ها در ماه های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت اتفاق افتاده است.

آسیب های 15 دوره خشکسالی در یک استان

مرتضی زمان پور 4 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط طبیعی و خطرات و تهدیدها، صندلی 1 تا 10 را در کشور داراست که این نشان از حادثه خیز بودن استان است.

وی اضافه کرد: از سال 56، تاکنون 1140 زمین لرزه بالای 3 ریشتر و 11 هزار و 962 زمین لرزه کمتر از 3 ریشتر در استان به ثبت رسیده، همچنین در این مدت 135 مورد سیلاب در استان اتفاق افتاده است.

زمان پور با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری 15 دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته است، توضیح داد: بیشترین سیل ها در ماه های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت اتفاق افتاده که سیل ابتدای سال خوشبختانه خسارت جانی دربرنداشت و طبق برآوردها میزان خسارت اقتصادی 599 میلیارد تومان بود، که تاکنون 428 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری استان اعلام کرد: قانون جدید بحران در 23 مردادماه تصویب و 4 شهریورماه توسط ریاست جمهوری اعلام شد که تمهیدات و وظایف دستگاه ها در قانون تعیین خواهد شد، گرچه وظیفه تعیین شده مدیریت بحران در این قانون، هماهنگی و نظارت است.

وی با اشاره به برگزاری مانور از سوی دستگاه های عضو مدیریت بحران در شهرستان ها، توضیح داد: در این مانورها دستگاه ها ارزیابی می شوند، همچنین 6 آذرماه مانور سراسری دانش آموزی در مدارس استان برگزار خواهد شد.

زمان پور گفت: در سیل ابتدای سال 18 دستور صریح از سوی استاندار برای کنترل سیلاب در استان صادر شد که 16 روستای در معرض خطر جابه جا شدند.

وی اضافه کرد: برای مقابله با هرگونه بحران احتاقتصادی در استان 112 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین در اختیار شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفته است.

زمان پور در مورد تعطیلی مدارس استان، اعلام کرد: تعطیلی و یا تاخیر در زمان شروع فعالیت مدرسه های شهرستان های 10 گانه استان با هماهنگی فرمانداران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها انجام می گردد و اختیار تعطیلی و یا تاخیر در زمان شروع به کار فعالیت دستگاه های اجرایی از سوی استاندار تعیین می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1265

به "آسیب های 15 دوره خشکسالی در یک استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب های 15 دوره خشکسالی در یک استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید