آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی برگزار گردید

به گزارش گیگابلاگ، آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی، عصر امروز شنبه 26 بهمن 98 با حضور دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی برگزار گردید

جهت دریافت مشاوره خدمات هزینه چاپ بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این مراسم که در سالن همایش های دانشگاه علم و فرهنگ و به همت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار گردید، از برگزیدگان این دوره تجلیل به عمل آمد.

محمد حسن ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در این مراسم در سخنانی گفت: در گام دوم انقلاب به آنچه که بیش از هرچیز دیگری احتیاجمند هستیم توسعه صنایع فرهنگی و توجه به توسعه فناورانه است.

او اضافه نمود: خوشبختانه در کشور ما در حوزه صنایع فرهنگی ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد که مانند چاه های نفت دارای ارزش هستند و یک ثروت ملی به حساب می آیند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ایمانی خوشخو در ادامه گفت: برای توسعه کشور راهی جز توجه به صنایع فرهنگی نداریم و این مهم باید مورد توجه و تأکید همه مسئولان و دست اندرکاران قرار گیرد.

این مقام مسئول اضافه نمود: صنایع دستی و نیز حوزه گردشگری از جمله حوزه هایی هستند که در توسعه فناورانه از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در ... آماده همکاری کامل با این دو حوزه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم.

صنایع فرهنگی، هویت بخش و درآمدزا

حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم در سخنانی گفت: کشورهای پیشرفته که در ابعاد مختلف رشد نموده اند بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که باید به صنایع فرهنگی توجه ویژه ای داشته باشند چرا که اولا باعث معرفی هویت کشورشان می گردد و ثانیا توسعه فناورانه می تواند باعش درآمدزایی برای آن ها گردد.

او اضافه نمود: بعد از انقلاب که باعث ایجاد روحیه خودباوری در بین جوانان شد موضوع توسعه صنایع سخت مورد توجه نهاده شد و دستاوردهای خوبی نیز کسب کردیم اما بعد از مدتی ما نیز به این نتیجه رسیدیم که فناوری های نرم نیز احتیاج اصلی کشور است و اقداماتی در این خصوص انجام شد و اکنون شاهد نتایج توسعه صنایع نرم هستیم.

طیبی ادامه داد: هرجا که مردم کارفرما هستند کار در آنجا بسیار راحت تر است و سرعت پیشرفت مشهود است، باید بتوانیم از ظرفیت های مردمی بیش از پیش استفاده کرد.

او افزود: یکی از حوزه هایی که می تواند مسائل را برطرف کند اتحادیه ها و سندیکاها هست که می توانند با نظرات خود به برطرف مسائل صنوف مختلف یاری نمایند. اتحادیه ها و صنوف به صورت تخصصی در حوزه های خود وارد شده اند و باید از نظرات و تجربه آن ها استفاده کرد.

در ادامه این مراسم، از پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور و لادن حیدری معاون توسعه مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز زن و به پاس کوشش در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم از سوی دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تجلیل به عمل آمد.

همچنین در ادامه این مراسم از اعضای هیئت داوران نخستین دوره جایزه طراحی و بسته بندی صنایع فرهنگی و نیز از برگزیدگان این دوره با حضور دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تجلیل شد.

دکتر مونسان همچنین از نمایشگاه آثار برگزیدگان این دوره بازدید به عمل آورد و با تعدادی از برگزیدگان و تولیدنمایندگان آثار فاخر از نزدیک گفت و گو کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 1934

به "آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید