اجتناب از ورزش یوگا در دوران بارداری

به گزارش گیگابلاگ، ورزش کردن به هنگام بارداری برای مادر و جنین بسیار مناسب است اما زنان باردار باید از انجام بعضی ورزش ها مانند یوگا خودداری نمایند.

اجتناب از ورزش یوگا در دوران بارداری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، زنان به هنگام بارداری تغییراتی را در اندام خود مشاهده می نمایند و در کوشش هستند تا با انجام ورزش هایی در دوران بارداری به حفظ اندام خود یاری نمایند. همچنین کارشناسان نیز می گویند فعالیت های فیزیکی برای جنین مفید است.

براساس گزارش مدیکال دیلی، به زنان باردار توصیه می گردد تا 4 روز در هفته و به مدت 30 دقیقه در روز ورزش نمایند اما کمبود اطلاعات در خصوص چگونگی و میزان ورزش، پیش از زایمان مشکلاتی را به وجود می آورد.

گفته شده، بعضی فعالیت های فیزیکی مادر ممکن است به جنین آسیب برساند. از همین رو در اینجا با بعضی ورزش هایی که باید از انجام آن اجتناب کنید آشنا خواهید شد.

یوگا

انجام حرکات سخت و سنگین در یوگا که منجر به نگه داشتن تنفس می گردد، می تواند فشار خون را افزایش دهد.

دراز کشیدن به پشت

ورزش هایی که شامل دراز کشیدن به پشت می شوند بر جریان خونی که به جنین می رسد تاثیر می گذارد و منجر به افت فشار می گردد. از همین رو از انجام چنین فعالیت هایی پس از دوره سه ماهه اول بارداری خودداری کنید.

ورزش های تماسی

ورزش هایی که دارای تماس های فیزیکی هستند مانند بسکتبال، خطرات زیادی دارد و منجر به ترومای شکم (هر گونه جراحت به ناحیه شکمی) می شوند.

ورزش هایی با بلند کردن وزنه های سنگین

بلند کردن وزنه و انقباضات بیش از حد عضلات می تواند بر سیستم های قلبی عروقی و ماهیچه ای اسکلتی تاثیر بگذارد.

رفتن به ارتفاعات بالا

هر فعالیتی که ممکن است منجر به ارتفاع زدگی گردد، اکسیژن رسانی به جنین را کاهش می دهد.

طبق این گزارش، اما هنوز تمرینات مناسبی وجود دارد که در دوران بارداری مفید هستند که از جمله این ورزش ها می توان پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا را نام برد. انجام منظم این ورزش ها می تواند منجر به بهبود گردش خون و بهبود سلامتی گردد.

مهم است بدانید که هر گونه فعالیت ورزشی در دوران بارداری برای آغاز احتیاج به گرم کردن دارد تا بدن مادر انعطاف پذیرتر گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 11

به "اجتناب از ورزش یوگا در دوران بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجتناب از ورزش یوگا در دوران بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید