احتمال تمدید قرنطینه در فرانسه

به گزارش گیگابلاگ، تمدید دو هفته ای قرنطینه در فرانسه تا نیمه آوریل،27فروردین در حالی به خاتمه خود نزدیک می شود که رسانه های این کشور از امکان استمرار آن دستکم تا 10می،21 اردیبهشت خبر می دهند.

احتمال تمدید قرنطینه در فرانسه

روزنامه ژورنال دو دیمانش به نقل از منابع نزدیک به رئیس جمهوری فرانسه که نامی از آن ها نبرده گفته امانوئل مکرون به فکر تمدید قرنطینه برای مقابله با اپیدمی کرونا تا دستکم دهم ماه می است.

دو روز پیش، رادیو بین المللی فرانسه به نقل از کاخ الیزه خاطرنشان کرد که دوره قرنطینه باز هم تمدید خواهد شد. اما در مورد مدت زمان این تمدید سختی به میان نیامده بود.

مردم فرانسه از 17 مارس،27 اسفند 98 تا به امروز در قرنطنیه به سر می برند که با تمدید مجدد دولت، موعد آن تا دو روز دیگر به اتمام می رسد. با آغاز قرنطنیه عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موظفند با ارایه گواهی و مستندات لازم دلیل خروج خود از خانه را برای پلیس توجیه کنند.

دولت با اضافه نمودن دو مورد جدید، مجموعا هفت گزینه برای خروج قانونی از خانه تعیین کرده و رعایت نکردن آنها موجب جریمه نقدی و در مواردی حتی منجر به اعمال مجازات زندان می شود؛ این موارد شامل دارندگان مشاغلی که قابلیت دورکاری ندارند، خرید اقلام ضروری از فروشگاه های مجاز، مراجعه ضروری به پزشک، انجام فعالیت روزانه ورزشی در شعاع یک کیلومتری خانه و به مدت یک ساعت، احضار قضائی یا اداری، مراقبت از سالمندان و بچه ها و شرکت در ماموریت های عام المنفعه بنا به درخواست مراجع رسمی است. با این حال دولت فرانسه در تدارک راهکاری است که به موجب آن بتواند افراد آلوده به ویروس کرونا و ارتباطات روزانه آنها را ردیابی کند.

شبکه رادیو اوروپ 1 روز دوشنبه به نقل از منابع نزدیک به رئیس دولت فرانسه گزارش کرد مکرون که قرار است شامگاه امروز دوشنبه - سخنرانی تلویزیونی داشته باشد باید مهلتی را برای درک بهتر مردم از تلاش هایی که لازم است انجام شود، انتخاب کند. این رسانه فرانسوی اضافه نمود: مشاوره ها همچنان ادامه دارد.

ه نظر می رسد که رئیس جمهوری فرانسه، در این سخنرانی که چهارمین سخنرانی تلویزیونی ویژه مکرون در یک ماه اخیر است، تمدید دوره قرنطینه را اعلام کند.

رادیو اوروپ 1 نوشت: به گفته چندین منبع، امانوئل مکرون به فکر تمدید قرنطینه تا بعد از ماه می است.

این شبکه رادیویی فرانسه یادآوری کرد: کاخ الیزه درباره مطالب منتشر شده به نقل از منابع نزدیک به دولت در روزنامه ژورنال دو دیمانش مبنی بر تمدید قرنطینه تا سرانجام ماه می و همچنین بازگشایی مدارس فقط در ماه سپتامبر اظهار نظری نکرد. نزدیکان رئیس جمهوری فرانسه می گویند مکرون باید تاریخ قرنطینه را دستکم تا هشتم یا دهم ماه می اعلام کند.

بازگشت به حالت عادی در فرانسه فوری نخواهد بود. به هیچ وجه شواهدی برای بازگشایی کسب و کار و مدارس وجود ندارد اما به گفته این منابع برای بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر، خرداد تصمیمی گرفته نشده است.

طبق اعلام مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه با ثبت 561 نفر فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کووید 19، شمار جانباختگان در فرانسه به افزون بر 14 هزار و 390 نفر رسیده است.

بر این اساس به گفته یکشنبه شب ژروم سالومون در 24 ساعت گذشته 2هزار و 937 مورد ابتلای جدید در فرانسه ثبت شده که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به بیش از 132هزار و 590 نفر رسید.

تا این لحظه و طبق آمار بروز شده جهانی، در فرانسه 132هزار و 591 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. 14هزار و 393 نفر جان خود را از دست داده اند و در عین حال 27هزار و 186 نفر بهبود یافه اند.

فرانسه همچنان پس از ایتالیا با 19هزار و 899 نفر و اسپانیا با 17هزار و 209 نفر فوتی، در جایگاه سوم اروپا و با احتساب شمار تلفات 22هزار و 115 نفری آمریکا در ردیف چهارم جهان از این حیث قرار گرفته است.

همچنین طی 24 ساعت اخیر 561 نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب تعداد کل جانباختگان در این کشور به 14،393 نفر رسیده است.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 3511

به "احتمال تمدید قرنطینه در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تمدید قرنطینه در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید