ارتباط مستقیم آلودگی هوا و افزایش بروز بیماری های قلبی

به گزارش گیگابلاگ، کارشناس مسئول بیماری های قلب و عروق اداره بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: برای کاهش آلودگی هوا و اثرات منفی آن نیازمند همکاری مردم و نهادهای مختلف در کنار یکدیگر هستیم.

ارتباط مستقیم آلودگی هوا و افزایش بروز بیماری های قلبی

طاهره سماوات درباره آثار آلودگی هوا بر بروز بیماری های قلبی و عروقی، گفت: آلودگی هوا در ایجاد بیماری های عروق کرونر و آریتمی های خطرناک قلبی که منجر به مرگ های ناگهانی می گردد، تاثیرگذار است. به دلیل سرب موجود در آلودگی هوا، فشارخون بالا در افراد ایجاد شده و این عامل خطر است. ما معمولا عادت داریم تا زمانی که غول بیماری زا را به چشم نبینیم باور نکنیم و در خصوص آلودگی هوا هم این موضوع صادق است.

او اضافه نمود: در سایر کشور هایی که به یکباره بحران آلودگی هوا ایجاد شد، موضوع آلاینده های کارخانه ای سهم عمده داشتند، اما در ایران عمدتا موضوع آلودگی هوا به وسیله اتومبیل ها رخ می دهد. حتی روز هایی را که به دلیل آلودگی هوا تعطیل می کنیم، می بینیم که تعداد ماشین های بیشتری در خیابان ها وجود دارند و نمی پذیریم که این ها باعث بروز انواع بیماری ها می شوند.

او با تاکید بر این که آلودگی هوا هم موضوع چند وجهی است، اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوا و اثرات منفی آن احتیاجمند همکاری مردم و نهاد های مختلف در کنار یکدیگر هستیم. مثلا ما احتیاج به توزیع مناسب جمعیت در کشور داریم. همه در کلانشهر ها یا مرکز جمع شده اند و همین مسئله عاملی برای افزایش آلودگی هوا در نقاطی خاص شده است. از سوی دیگر باید شبکه حمل و نقل کشور اصلاح گردد تا بتواند جوابگوی احتیاج تردد مردم باشد.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 17360

به "ارتباط مستقیم آلودگی هوا و افزایش بروز بیماری های قلبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارتباط مستقیم آلودگی هوا و افزایش بروز بیماری های قلبی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط مستقیم آلودگی هوا و افزایش بروز بیماری های قلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید