ارسال اجاق گاز برای یک ایستگاه فضایی!

به گزارش گیگابلاگ، ایستگاه فضایی بین المللی در یک هفته آینده شاهد جابجایی بسیاری خواهد بود، از جمله یک اجاق گاز برای پخت و پز به این ایستگاه منتقل می گردد.

ارسال اجاق گاز برای یک ایستگاه فضایی!

به گزارش، قرار است این هفته یک فضاپیمای بدون سرنشین ژاپنی به نام کونوتوری 6 باتری لیتیومی جدید را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد، اما شرکت Northrop Grumman هم تجهیزات متنوعی و از جمله یک اجاق گاز خاص را به این ایستگاه خواهد برد.

وزن کل تجهیزاتی که Northrop Grumman به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد، بیش از 3700 کیلوگرم است و بخش اعظم آنها را تجهیزات تحقیقاتی و سخت افزارهای مختلف تشکیل می دهد.

اجاق گازی که قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل گردد، زیرو جی اون نام دارد و برای پخت انواع نان ها و شیرینی های خوشمزه قابل استفاده است، در این اجاق گاز از سیستم های تهویه و عایق کاری پیشرفته ای استفاده شده تا پخت و پز مواد مختلف در شرایط خلا و بی وزنی ممکن گردد.

در این اجاق گاز برای تسهیل گرمادهی و ایجاد شرایط پخت و پز از سازوکاری مشابه با دستگاه های تستر استفاده شده است و یک مخزن سیلیکونی برای پخت و پز طراحی شده که مود غذایی را در خود جای می دهد، از این اجاق گاز می توان برای کباب کردن، پخت و پز تابه ای و غیره استفاده کرد.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 985

به "ارسال اجاق گاز برای یک ایستگاه فضایی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال اجاق گاز برای یک ایستگاه فضایی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید