استفاده از مسواک مناسب

به گزارش گیگابلاگ، به توصیه دندانپزشکان استفاده از مسواک های زبر و روش های نادرست مسواک زدن، باعث بروز بیماری های تحلیل لثه می شود. مسواک زدن قبل از صبحانه بسیار مفید است؛ زیرا سطح دندان ها تمیز بوده، در نتیجه تجمع میکروب ها روی دندان ها کاهش می یابد.

استفاده از مسواک مناسب

استفاده از مسواک مناسب

به توصیه دندانپزشکان استفاده از مسواک های زبر و روش های نادرست مسواک زدن، باعث بروز بیماری های تحلیل لثه می شود. مسواک زدن قبل از صبحانه بسیار مفید است؛ زیرا سطح دندان ها تمیز بوده، در نتیجه تجمع میکروب ها روی دندان ها کاهش می یابد.

مسواک نو در مقایسه با مسواکی که 3 ماه استفاده شده است، 30 درصد بیشتر پلاک های میکروبی و لایه های رسوبی به جای مانده از مواد غذایی را از روی دندان ها پاک می کند.

رعایت روش صحیح مسواک زدن بسیار مهم است. بهتر است دست کم روزی 2 بار و هر بار 10 دقیقه مسواک بزنید. از مسواک های نرم و برای بچه ها از خمیردندان مخصوص بچه ها استفاده کنید؛ زیرا فلوراید کمتری دارد و در صورت بلع مشکل کمتری ایجاد می کند.

مسواک های کهنه نه تنها تأثیر مثبت بر سلامت دهان و دندان ندارند، بلکه ممکن است حامل باکتری های مضری باشند که می توانند موجب بروز عفونت شده، التهاب لثه یا بافت های اطراف دهان را سبب شوند.

منبع:کانون خانواده شماره 227

منبع: راسخون
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 10983

به "استفاده از مسواک مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مسواک مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید