استکی: همه بوکسورهای تیم ملی شخصیت قهرمانی دارند، شانس کمی برای افزایش سهمیه المپیک داریم

به گزارش گیگابلاگ، سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان به این نکته اذعان کرد که شاگردانش شانس اندکی جهت افزایش تعداد سهمیه های خود برای حضور در المپیک توکیو خواهند داشت.

استکی: همه بوکسورهای تیم ملی شخصیت قهرمانی دارند، شانس کمی برای افزایش سهمیه المپیک داریم

علیرضا استکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط ملی پوشان بوکس در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بچه های غیرالمپیکی ما در آمادگی کاملی قرار دارند و نفرات المپیکی طبق برنامه برای مسابقات المپیک به پیک آمادگی خواهند رسید. با این وجود بچه ها در مجموع روی فرم هستند و امیدوارم در روز مسابقات نیز روز ما باشد و در قرعه کشی هم شاهد قرعه خوبی برای آنها باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوار است تا تیم ملی نتایج بهتری نسبت به دو دوره گذشته مسابقات داشته باشد، گفت: تیم ملی بوکس در دو دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا تنها پیروز به کسب یک مدال برنز در هر دوره شده است. در دوره گذشته با مربی ایرانی توسط شاهین موسوی به مدال برنز رسیدیم و دو دوره گذشته نیز با مربی خارجی توسط سجاد کاظم زاده یک مدال برنز کسب کردیم.

سرمربی تیم ملی بوکس تأکید کرد: همیشه گفتم همه بوکسورهایی را که به مسابقات مختلف اعزام می کنیم، شخصیت قهرمانی دارند و همه بچه ها شایسته کسب مدال هستند. هنوز اعتقاد دارم که در مسابقات اردن پیروز به کسب سه سهمیه المپیک شدیم، اما متأسفانه یک سهمیه را به ما ندادند. باور کنید با توجه به حضور بوکسورهایی که در حال حاضر در اردو داریم اگر مسابقات کسب سهمیه المپیک در پاریس لغو نشده بود، خیلی شانس بالایی برای افزایش سهمیه های خود داشتیم و قطعاً بین چهار تا پنج بوکسور ما در توکیو مبارزه می کردند.

استکی در مورد شانس بوکس ایران برای افزایش تعداد سهمیه های المپیک گفت: از زمان قبول هدایت تیم ملی، بوکسورهای ما تنها در یک تورنمنت ترکیه و دو مسابقه رسمی قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک شرکت کردند، اما طبق آماری که از فدراسیون گرفتم، در گذشته بوکسورهای ما در تورنمنت هایی که حضور داشتند تورنمنت های درجه A نبوده است و بر همین اساس آمار این تورنمنت ها را در رنکینگ محاسبه نکردند. بر همین اساس شانس ما برای افزایش تعداد سهمیه های المپیک بسیار کم است.

وی خاطر نشان کرد: البته شاید مسابقات قهرمانی آسیا نیز راهی باشد تا فدراسیون جهانی روی یکسری اوزان ما نظری داشته باشد. امیدوارم عملکرد ما در مسابقات قهرمانی آسیا به گونه ای باشد که در پایان این رویداد اتفاقاتی به نفع ما رخ دهد. هر چند همانطور که گفتم بعید می دانم دیگر سهمیه ای در این شرایط به ما بدهند.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره انتخاب نفرات تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در هر سه مسابقه ای که در این مدت حضور داشتیم، تیم ملی به حقی را انتخاب کردیم. واقعاً شرایط سختی را برای اردوها مهیا کردیم و در دوران کرونا دو دوره مسابقه انتخابی تیم ملی را قبل از لیگ برگزار کردیم که خودش مسابقات قهرمانی کشور بود. شاید یکسری بچه ها خودشان را محق حضور در تیم ملی می دانند، اما برای هر وزن ما پنج تا شش مسابقه انتخابی برگزار کردیم.

استکی شرح داد: احسان روزبهانی در دو سال اخیر در اوزان 81 و 91 کیلوگرم بیش از 30 مسابقه برگزار کرده و همه حریفان خود را برده است. مسلم مقصودی در شش مسابقه آخر خود به رجحان رسیده و در مسابقات خارجی نتیجه گرفته است. اشکان رضایی با وجودی که باقر فرجی فیکس تیم ملی بود، اما خودش را رساند و دو مسابقه آخر مقابل فرجی را میلیمتری برد. امید احمدی صفا در وزن 52 کیلوگرم بوکسور قدرتمندی است، اما بیشترین انتخابی را داشته است. تنها دانیال شه بخش در وزن 57 کیلوگرم و شاهین موسوی در 75 کیلوگرم به خاطر کسب سهمیه مسابقه انتخابی نداشتند. سعی کردیم تیم خوب و بدون حاشیه ای را بسازیم و تیم ما نسبت به مسابقات کسب سهمیه المپیک اردن در چهار وزن نفراتش تغییر کرده اند.

وی راجع به حمایت ها از تیم ملی بوکس هم به خبرنگاران گفت: جا دارد تشکر ویژه ای از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داشته باشیم. با اینکه ماه های آخر دولت است و آدم می تواند به خاطر خودشیرینی ناحق صحبت کند، اما خیلی رک می گویم با وجود مسائل بسیار در سال قبل از المپیک، مسئولان پا به پای تیم های ملی و به خصوص تیم ملی بوکس حرکت کردند. در این مدت تمام امکانات اردویی و تمرینی برای ما فراهم بود و تنها مشکل ما بازی تدارکاتی بود که این مشکل نیز تا حدودی با برگزاری اردوی مشترک با سوریه در تهران و اردوی ازبکستان برطرف شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9391

به "استکی: همه بوکسورهای تیم ملی شخصیت قهرمانی دارند، شانس کمی برای افزایش سهمیه المپیک داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استکی: همه بوکسورهای تیم ملی شخصیت قهرمانی دارند، شانس کمی برای افزایش سهمیه المپیک داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید