اعداد فشارخون به چه معنا هستند؟

به گزارش گیگابلاگ، زمانی که هر یک از این دو عدد برای مدت طولانی بیش از حد بالا باشد، عوارضی را در پی دارد. این شرایط می تواند باعث سکته مغزی، حملات قلبی، نارسایی کلیه و سایر بیماری های مزمن گردد.

اعداد فشارخون به چه معنا هستند؟

بهداشت نیوز نوشت: هنگامی که به پزشک مراجعه می کنیم، او با استفاده از یک دستگاه، فشارخون ما را می سنجد اما اعداد نمایش داده شده به وسیله دستگاه به چه معنا هستند و چرا اهمیت دارند؟

یه نقل از مدیکال اکسپرس، به طور مثال، پزشک متخصص می گوید که فشار ما 136 روی 79 است با این حال ممکن است ما معنای آن را ندانیم.

یک استاد پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد در این باره گفت: عدد بالا - عدد سیستولیک - به ما می گوید که خون به دیواره های رگ های شما در هنگام ضربان قلب به چه اندازه فشار وارد می نماید. عدد پایینی نیز که به عنوان دیاستولیک شناخته می گردد، اندازه فشاری است که خون به دیواره های سرخرگ وارد می نماید البته زمانی که قلب در حالت استراحت است. (بین ضربان های قلب)

به گفته این متخصص، زمانی که هر یک از این دو عدد برای مدت طولانی بیش از حد بالا باشد، عوارضی را در پی دارد. این شرایط می تواند باعث سکته مغزی، حملات قلبی، نارسایی کلیه و سایر بیماری های مزمن گردد.

نزدیک به نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده فشار خون بالا دارند. از آنجا که اغلب هیچ علامتی برای این عارضه وجود ندارد، اگر افراد به آنالیز آن و انجام معاینات پزشکی ضروری نپردازند، بسیاری از آنها حتی متوجه نخواهند شد که به این عارضه مبتلا هستند و در سال های بعد با عوارض جدی و تهدیدکننده آن روبرو خواهند شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 20116

به "اعداد فشارخون به چه معنا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد فشارخون به چه معنا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید