افتتاح فاز نخست خانه موزه شیخ محمد خیابانی و رونمایی از تندیس های سران نهضت آزادیستان در تبریز

به گزارش گیگابلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، از افتتاح فاز نخست خانه موزه شیخ محمد خیابانی و رونمایی از تندیس های سران نهضت آزادیستان اطلاع داد.

افتتاح فاز نخست خانه موزه شیخ محمد خیابانی و رونمایی از تندیس های سران نهضت آزادیستان در تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، فاز نخست خانه موزه شیخ محمد خیابانی همزمان با نود و نهمین سالگرد شهادت وی با حضور مسئولان، استادان و صاحبنظران تبریز و استان به بهره برداری خواهد رسید.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، با تاکید بر اینکه ارائه بعضی اسناد، تصاویر و اطلاعات تاریخی مربوط به شیخ محمد خیابانی کوشش کوچک در راستای بزرگداشت یاد و نام این مبارز نام آشنا است، اظهار کرد: به دلیل اقدامات و خدمات بی شمار شیخ محمد خیابانی، سال ها کوشش در راه مشروطیت، کوشش در جهت حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران و تأمین آزادی سیاسی، مالی، نظامی و فرهنگی کشور، بازآفرینی خانه وی بسیار مهم و ضروری بود.

وی با بیان اینکه محتوایی ارزشمند و جذاب از اسناد نویافته و تندیس های مربوط به سران نهضت آزادیستان در این خانه موزه به نمایش در خواهد آمد، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در کوشش است تا آرشیو پژوهشی غنی و قابل استنادی نیز برای پژوهشگران و محققان عرصه مطالعات تاریخ معاصر ایران در این خانه موزه فراهم کند.

آبدار در پایان ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه بخش خصوصی در تامین محتوای این موزه، اعلام نمود: همزمان با شروع فعالیت فاز نخست خانه موزه شیخ محمد خیابانی، از لوگوی اختصاصی این خانه موزه رونمایی خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 211

به "افتتاح فاز نخست خانه موزه شیخ محمد خیابانی و رونمایی از تندیس های سران نهضت آزادیستان در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح فاز نخست خانه موزه شیخ محمد خیابانی و رونمایی از تندیس های سران نهضت آزادیستان در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید