افزایش آلودگی هوای شهر تهران در دوران شیوع کرونا

به گزارش گیگابلاگ، تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوای تهران در شیوع کرونا بر ضرورت چاره اندیشی برای غلبه بر این موضوع تاکید کرد.

افزایش آلودگی هوای شهر تهران در دوران شیوع کرونا

زهرا نژادبهرام در تذکر امروز خود از افزایش آلودگی هوا در دوران شیوع کرونا خبر داد و گفت: علی رغم تعطیلی دانشگاه ها، مدارس، آموزشگاه ها، همایش ها، سینماها و فعالیت های هنری و محدود بودن فعالیت بسیاری از اصناف و رسته های فعالیتی در سطح پایتخت، امسال نیز شاهد آلودگی هوا هستیم. در حالی که هرساله با اشاره به سهم قریب به 80 درصدی منابع آلاینده متحرک و خودروها در بروز آلودگی هوا، بر ضرورت چاره اندیشی برای غلبه بر این موضوع تمرکز می شد، شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های جدی زمینه کاهش قابل توجه تردد و عبور و مرور را فراهم آورد اما مشاهده می شود که کماکان با شرایط نامطلوب آب و هوایی از نظر ذرات معلق در هوا و بروز خطرات جدی برای شهروندان روبرو هستیم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: بر اساس اظهارات رئیس سازمان محیط زیست کشور، چون ظرفیت پالایشگاه ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم های بین المللی کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم تن بدهیم این مازوت ها را در شهرها بسوزانند. نکته قابل توجه دیگر آنکه خودِ ایشان اعلام کرده است: آلایندگی ناشی از مازوت میزان مرگ ومیر ناشی از کرونا را تا 6 برابر افزایش می دهد.

وی افزود: در چنین شرایطی این پرسش مطرح می شود که با چه تدبیری به جای ساخت و ایجاد انبارهای جدید برای نگهداری مازوت، از ریه های شهروندان به عنوان انبار مازوت استفاده می شود؟! اینجانب به عنوان کننده مردم پایتخت در شورای شهر تهران از وزیر نیرو و رئیس سازمان محیط زیست تقاضا می کنم، با توجه به اهمیت فوق العاده بالای امر صیانت و حفاظت حداکثری از سلامت مردم، هرچه سریعتر برای این موضوع چاره اندیشی عاجل صورت داده و نسبت به رفع مسئله اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 7342

به "افزایش آلودگی هوای شهر تهران در دوران شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آلودگی هوای شهر تهران در دوران شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید