افزایش صف نشینی در بورس، رشد مازاد عرضه بازار

به گزارش گیگابلاگ، خبرنگاران : در معاملات روز یکشنبه ارزش صف های فروش 15 درصد افزایش یافت و به هزار و 578 میلیارد تومان رسید.

افزایش صف نشینی در بورس، رشد مازاد عرضه بازار

به گزارش خبرنگاران ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد اندک هزار و 689 واحدی به رقم یک میلیون و 163 هزار و 721 واحد رسید.

همچنین شاخص کل فرابوس 28 واحد پائین آمد و به رقم 17 هزار و 284 واحد رسید. شاخص هم وزن هم از کانال 370 هزار واحدی سقوط کرد و با افت 913 واحدی در سطح 369 هزار و 887 واحدی ایستاد.

سهم های تاثیرگذار

امروز شستا، فارس و نوری بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد فملی، خودرو و خساپا نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و غکورش و ولکار در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس هم فتوسا، فگستر و رافزا پرتراکنش ترین نمادها هستند.

گروه های سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه های فعالیت های جنبی مرتبط با واسطه گری مالی (مثل فرابورس، بورس، کالا، انرژی، تنوین، امین و تملت) و شرکت های چند رشته ای صنعتی (مثل شستا، وغدیر، وبانک و وصندوق) افزایش یافت.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 147 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز شنبه 11 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد هم با رشد 5 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 4 هزار و 641 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف های فروش

در خاتمه معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به خاتمه روز شنبه 39 درصد کاهش یافت و در رقم 287 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش هم 15 درصد افزایش یافت و هزار و 578 میلیارد تومان شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 9968

به "افزایش صف نشینی در بورس، رشد مازاد عرضه بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صف نشینی در بورس، رشد مازاد عرضه بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید