افزایش 10درصدی هزینه بیمه نفتکش ها در خلیج فارس پس از حملات اخیر، بعضی کشتیرانی ها سفارش جدید را معلق کردند

به گزارش گیگابلاگ، هزینه بیمه برای کشتی هایی که در خاورمیانه رفت وآمد می نمایند پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه حداقل 10درصد بالا رفته است.

افزایش 10درصدی هزینه بیمه نفتکش ها در خلیج فارس پس از حملات اخیر، بعضی کشتیرانی ها سفارش جدید را معلق کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هزینه بیمه برای کشتی هایی که در خاورمیانه رفت وآمد می نمایند پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه حداقل 10 درصد بالا رفته است و با احتمال افزایش بیشتر درگیری های منطقه ای باز هم بالاتر می رود.

این حملات تا حالا نگرانی هایی در خصوص کاهش جریان نفت خام در یکی از اصلی ترین مسیرهای کشتیرانی دنیا به وجود آورده و قیمت نفت را 4.5 درصد افزایش داده است.

بعضی شرکت های کشتیرانی سفارش های جدید را در خلیج فارس معلق نموده اند.

نرخ کرایه کشتی برای نفتکش هایی که نفت را از خلیج فارس به آسیا می برند، به بالاترین حد طی دو ماه اخیر و 13 هزار دلار در هر روز رسیده است که دو هزار دلار نسبت به روز چهارشنبه بیشتر است.

هر کشتی احتیاج به بیمه های مختلفی دارد که شامل پوشش سالانه خطر جنگ به اضافه یک مبلغ اضافی هنگام ورود به مناطق دارای ریسک بالا می گردد. این مبالغ اضافی بر اساس ارزش کشتی به صورت هفتگی محاسبه می شوند.

بیمه نمایندگان کشتی می گویند بزرگترین کشتی هایی که در خلیج فارس حرکت می نمایند، تا 200 هزار دلار حق بیمه اضافی برای یک هفته دریانوردی می پردازند که دو برابر چند روز گذشته است.

یک بیمه گر گفت: شرایط تغییر نموده است. اگر یکی از نفتکش ها غرق شوند حق بیمه جنگی سالانه افزایش می یابد. این اولین اتفاق نیست و آنچه ما می بینیم حاکی از بدتر شدن شرایط در منطقه است.

حدود یک پنجم نفتی که در دنیا مصرف می گردد، از تنگه هرمز و توسط تولیدنمایندگان خلیج فارس از جمله عربستان منتقل می گردد.

یک بار دیگر صنعت کشتیرانی بین المللی وسط یک درگیری ژئوپولیتیکی بر سر مسائلی گیر افتاده است که هیچ کنترلی روی آن ندارد.

24

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 2158

به "افزایش 10درصدی هزینه بیمه نفتکش ها در خلیج فارس پس از حملات اخیر، بعضی کشتیرانی ها سفارش جدید را معلق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10درصدی هزینه بیمه نفتکش ها در خلیج فارس پس از حملات اخیر، بعضی کشتیرانی ها سفارش جدید را معلق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید