انتقال گل حفاری در دکل های نفتی با محصولی دانش بنیان ، قیمت پایین تر نسبت به رقبای خارجی

به گزارش گیگابلاگ، یک شرکت دانش بنیان پیروز به ساخت نوعی پمپ رفت و برگشتی شده که کاربرد آن انتقال گل حفاری در دکل های نفتی است.

انتقال گل حفاری در دکل های نفتی با محصولی دانش بنیان ، قیمت پایین تر نسبت به رقبای خارجی

امیر الماسی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی پترو پدم با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت پمپ های پیستونی رفت و برگشتی است، گفت: این محصول در صنعت حفاری و معادن مورد استفاده قرار می گیرد و بخش عظیمی از آن بومی سازی شده است.

احتیاج صنعت حفاری و معادن

پمپ های پیستونی رفت و برگشتی ساخت داخل مخصوص انتقال گل حفاری در دکل های نفتی است که در صنعت حفاری و معادن کاربرد دارد.

مهم ترین مزیت این محصول نسبت به رقبای خارجی کمتر بودن قیمت و بعلاوه تأمین قطعات یدکی به موقع است، این محصول به اندازه 95 درصد بومی سازی شده است.

ارزش و اهمیت این محصول به علت استفاده آن در صنعت بالادستی، بسیار بالا بوده و تا به امروز توانسته صرفه جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد ولی اگر واردات این محصول از خارج محدود گردد می توان به اندازه زیادی از خروج ارز جلوگیری کرد و بعلاوه اشتغال زایی خوبی نیز داشت.

قیمت پایین تر نسبت به رقبای خارجی

نمونه های آمریکایی و چینی بسیار زیادی از این پمپ در صنعت حفاری وجود دارد اما قیمت داخلی این محصول به اندازه 20 تا 25 درصد کمتر از نمونه های خارجی است. این شرکت بعلاوه محصولات دیگری از قبیل پمپ های سانتریفیوژ و اسکرو پمپ نیز طراحی و ساخته است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی پترو پدم با بیان این که این شرکت جهت ساخت پمپ های پیستونی رفت و برگشتی هزینه های زیادی صرف نموده است، اضافه کرد: واردات بی رویه به این شرکت و صنعت حفاری لطمه می زند، به همین دلیل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می خواهیم در متقاعد ساختن مشتریان برای خرید محصول داخلی یاری برساند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13685

به "انتقال گل حفاری در دکل های نفتی با محصولی دانش بنیان ، قیمت پایین تر نسبت به رقبای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال گل حفاری در دکل های نفتی با محصولی دانش بنیان ، قیمت پایین تر نسبت به رقبای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید