این گیاه سرفه و تنگی نفس شما را درمان می نماید!

به گزارش گیگابلاگ، یک محقق و پژوهشگر مصرف نوعی شربت را در برطرف بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آسم و برونشیت موثر دانست.

این گیاه سرفه و تنگی نفس شما را درمان می نماید!

سرفه کردن اتفاقی طبیعی است که در پاکسازی بدن از مواد محرک و عفونت نقش دارد. اما تداوم سرفه نشانه چیست و چطور باید با آن مقابله کرد؟ پیدا کردن برترین روش درمان سرفه به علت اصلی بروز آن بستگی دارد. علت احتمالی سرفه، می تواند آلرژی ها، عفونت ها و بازگشت اسید معده به مری (رفلاکس) باشد. در این مطلب از خبرنگاران با خواص گل ختمی برای سرفه و تنگی نفس آشنا می شوید.

مواد معدنی گل ختمی

شربت گل ختمی حاوی انواع ویتامین های A ، C ، E ، گروه ویتامین های B مانند B1، B2، B3، B6 ، اسید چرب امگا 3، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، اسید فولیک، فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، روی (زینک)، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، تانن، فلاونوئیدها، آنتوسیانین ها، موسیلاژ، تیمول، کومارین و پکتین است.

مهم ترین خواص شربت گل ختمی

متخصصین درباره مهم ترین خواص شربت گل ختمی اظهار کردند: این شربت نقشی موثر در رفع بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، آسم، برونشیت، سرفه های خشک، عفونت ریه و سینوس ها (سینوزیت) دارد. شربت گل ختمی آرام بخش است و اضطراب و استرس را از بین می برد.

از دیگر خواص این شربت می توان به تسکین دهنده درد های قاعدگی اشاره نمود. شربت گل ختمی به دفع سنگ کلیه و رفع عفونت های کلیه و مجاری ادراری یاری می نماید.

شربت گل ختمی خاصیت آنتی بیوتیکی دارد بنابراین عفونت های بدن (باکتری ها و ویروس ها) را از بین می برد. این شربت عفونت های زنان (رحم) و سوزش ادرار را هم رفع می نماید.

شربت گل ختمی با خاصیت خلط آوری خود گلو درد را درمان می نماید. این شربت تب بر است و قند، فشار و چربی خون را هم کنترل می نماید. اگر به خواص خوراکی ها علاقه مند هستید مطلب از خواص پادشاه میوه های پاییزی چه می دانید! را بخوانید.

شربت گل ختمی به علت داشتن فیبر نقشی موثر در بهبود عملکرد روده ها، هضم بهتر غذا و رفع یبوست دارد. این شربت بیماری های گوارشی مانند دل پیچه، کولیت روده، التهاب و زخم معده، اسپاسم (گرفتگی)، نفخ و باد شکم را رفع می نماید.

شربت گل ختمی به علت داشتن ویتامین های A ، C ، E ، فلاو نوئیدها، آنتوسیانین ها و پکتین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری های مختلف به ویژه انواع سرطان ها محافظت می نماید.

شادابی، طراوت و جوان سازی پوست و مو از دیگر خواص این شربت است، بعلاوه مصرف نماینده ها می توانند در کاهش وزن، لاغری و رفع کبد چرب خود از این شربت استفاده نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 9 روش برای کاهش کلسترول خون که باید بدانید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 16775

به "این گیاه سرفه و تنگی نفس شما را درمان می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاه سرفه و تنگی نفس شما را درمان می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید