باشگاه های شاکی از حسین ساکی و نفت آبادان عذرخواهی رسمی نمایند

به گزارش گیگابلاگ، مسعود رضائیان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت سه باشگاه پیکان تهران، آلومینیوم اراک و شمس آذر قزوین، فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی از ما خواستند تا اگر مستنداتی را برای رد ادعای این باشگاه ها داشته باشیم، ارائه کنیم که بلافاصله مدارک مربوطه همراه با توضیحات کامل ارائه شد.

باشگاه های شاکی از حسین ساکی و نفت آبادان عذرخواهی رسمی نمایند

وی با بیان اینکه جلسه کمیته انضباطی با حسین ساکی و باشگاههای شاکی با فراز و نشیب خاصی برگزار گشت، اضافه کرد: به طور مثال نخستین دعوت نامه از ساکی ساعت 11 صبح روزی به دست ما رسید که او به همراه تیم در سیرجان به سر می برد و عصر همان روز تیم نفت با مس رفسنجان بازی داشت که عملاً امکان حضورش در تهران وجود نداشت.

معاون ورزشی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان با اشاره به تکرار این اشتباه در دومین دعوت از ساکی برای شرکت در جلسه آنالیز شکایات سه باشگاه پیکان، آلومینیوم و شمس آذر قزوین از او توضیح داد: وجود یک ناهماهنگی میان سازمان درخواست نماینده برای تشکیل جلسه (کمیته انضباطی)، واسطه (دبیرکل فدراسیون) و بخش راهنمایی نماینده تمامی مکاتبات با باشگاه ها (سازمان لیگ) سبب انجام دعوت ها به شیوه ای خاص شده بود و این مسئله به لحاظ روحی و روانی تبعات منفی روی حسین ساکی و همه تیم و کادر فنی داشت.

رضائیان با توضیح اینکه باشگاه ها اجازه انجام مکاتبات مستقیم را ندارند البته به جز در پاره ای از موارد که به سازمان لیگ مرتبط نیست، یادآور شد: با برطرف اشکال و تغییر زمان دعوت، بالاخره ساکی در روز دیگری در جلسه کمیته انضباطی حضور یافت.

وی گفت: با وجود همه مشکلاتی که این شکایت ها برای ساکی و باشگاه به همراه داشت اما با پایانی شیرین همراه بود چون در جلسه آنالیز شکایت سه باشگاه یاد شده هیچیک از آنان مدارک و مستنداتی برای اثبات ادعایشان مبنی بر جعلی بودن هویت حسین ساکی نداشتند و گویا تنها استنادشان به گفته های فردی بود که ادعا می کردند از اهواز با آنها تماس گرفته و این حرف ها را گفته است.

استناد 3 باشگاه بر اطلاعات جعلی

معاون ورزشی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان در مورد فرد اهوازی که باشگاه ها مدعی دریافت اطلاعات از او بودند، اضافه کرد: این فرد فصل گذشته نیز به باشگاه نفت آمده بود و ادعا می کرد که حسین ساکی (بازیکن) فردی جعلی است و فرد اصلی فرزند من است و باید از این بابت به من خسارت بدهید که در این هنگام ضمن تماس با پلیس آگاهی موضوع اخاذی فرد به آنها اعلام شده و فرد مراجعه نماینده وقتی از این موضوع باخبر می گردد به طور سریع باشگاه را ترک نموده و دیگر مراجعه نکرد.

رضائیان ادامه داد: فرد اخاذی که سعی داشت با جعلی خواندن هویت حسین ساکی پولی به وسیله باشگاه به جیب بزند وقتی این کار را ناممکن دید پس از یک سال این جهت را با فروش اطلاعات جعلی اش به دیگر باشگاه ها ادامه می دهد و آنها هم در عین سادگی تحت تأثیر این حرف ها قرار گرفته و علیه حسین ساکی به کمیته انضباطی شکایت می نمایند.

وی با ابراز تأسف از همراهی باشگاه ها با این فرد خاطی که سبب بازی کردن با آبروی یک بازیکن و بروز ضررهای روحی و روانی برای او شد، توضیح داد: این مسئله در فصل جابجایی چه داخلی و چه خارجی برای بازیکنان به ویژه برای ملی پوشانی همانند ساکی می تواند تبعات منفی زیادی در پی داشته باشد که شاید آینده حرفه ای او را نیز تحت شعاع قرار دهد.

به گفته معاون ورزشی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان، این مسئله برای باشگاه صنعت نفت هم تبعات منفی به همراه داشت.

معاون ورزشی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان یادآور شد: انتظار می رفت باشگاه های پیکان، آلومینیوم و شمس آذر قزوین از این بازیکن عذرخواهی رسمی نمایند و هنوز هم منتظریم چون عذرخواهی از حسین ساکی هیچ مسئله ای برای باشگاه ها در پی ندارد.

قصد تهدید باشگاه ها را نداریم

رضائیان گفت: قصد تهدید باشگاه ها را نداریم اما حق اعتراض به این موضوع برای حسین ساکی و باشگاه همچنان به قوت خود باقی است، ما شاید بتوانیم از حق باشگاه بگذریم اما از حق حسین ساکی به هیچ وجه نمی توانیم به سادگی عبور کنیم. ما می توانیم به وسیله فدراسیون و به ویژه کمیته اخلاق (که کارش رسیدگی به مسائل خارج از چارچوب زمین است) این بازی بد 60 روزه ای را که باشگاه ها علیه بازیکن ما شروع کردند، دنبال و پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: رأی کمیته انضباطی بر تبرئه حسین ساکی بود و امروز این مسئله به طور رسمی اعلام شد هر چند که باشگاه ها یک هفته فرصت دارند تا به رأی صادره به استیناف شکایت نمایند اما ما هم یک هفته به سه باشگاه فرصت می دهیم تا به طور رسمی از حسین ساکی و باشگاه صنعت نفت عذرخواهی نمایند. رسم و راه جوانمردی هم همین است که اگر اشتباهی مرتکب می شوند شهامت عذرخواهی هم داشته باشند.

معاون ورزشی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان با تکرار دوباره اینکه حق شکایت حسین ساکی از این سه باشگاه محفوظ است، اظهار کرد: برای این منظور با یک وکیل مجرب و خبره صحبت کردیم و او بر حق باشگاه و حسین ساکی در شکایت از سه باشگاه پیکان، آلومینیوم و شمس آذر قزوین به فدراسیون به حق آنها به وسیله دیگر مراجع نیز تاکید نمود؛ زیرا موضوع جعل هویتی مسئله ای حیثیتی بود نه فوتبالی و آنها نیز باید برای پاسخگویی بیایند و ضرور و زیانی را هم که از این بابت به باشگاه و این بازیکن وارد شده نیز جبران نمایند.

رضائیان توضیح داد: این مسئله با وجود ضرر و زیان های وارده، یک درس بزرگ اخلاقی در دل خود داشت و اینکه برای کسب امتیاز برای یک تیم آن را در انجام بازی های جوانمردانه به دست آوریم نه به وسیله پرداختن به حواشی که با آبروی یک فرد سر و کار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 13282

به "باشگاه های شاکی از حسین ساکی و نفت آبادان عذرخواهی رسمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه های شاکی از حسین ساکی و نفت آبادان عذرخواهی رسمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید