بایدن رهبر چین را دیکتاتور خواند

به گزارش گیگابلاگ، دویچه وله نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه 20 ژوئن (30 خرداد) در مراسم جمع آوری یاری های مالی حزب دمکرات در کالیفرنیا بیان کرد که شی جین پینگ، رهبر چین، از سرنگونی بالن چینی بر فراز آمریکا خشمگین شده است. او گفت: علت اینکه شی جین پینگ وقتی آن بالن پر از تجهیزات جاسوسی را ساقط کردم بسیار عصبانی شده این بود که او نمی دانست این بالن آنجاست و این مایه شرمندگی دیکتاتورها است که نمی دانند چه خبر است.

بایدن رهبر چین را دیکتاتور خواند

بالن جاسوسی چین فوریه 2022 به وسیله جنگنده های نیروی هوایی آمریکا به دستور جو بایدن در سواحل کارولینای جنوبی هدف نهاده شد و سرنگون شد. بایدن خود در این رابطه از عملیاتی موفقیت آمیز سخن گفته بود.

رئیس جمهور آمریکا بعلاوه افزود رهبر چین در موقعیت بسیار نامناسبی قرار داشته است.

بایدن این سخنان را درست یک روز بعد از ملاقات آنتونی بن، وزیر خارجه آمریکا از چین بیان نموده است. بن به منظور کاهش تنش میان آمریکا و چین به این کشور سفر نموده بود.

سفر بن نخستین ملاقات یک وزیر خارجه آمریکا از چین، بعد از ملاقات مایک پومپئو در سال 2018 از این کشور بود.

بایدن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در نوامبر سال گذشته در حاشیه نشست گروه جی 20 در شهر بالی اندونزی ملاقات نموده بودند. آنها در آن زمان اعلام کردند که می خواهند تنش ها میان دو کشور را کاهش دهند.

بایدن که در 80 سالگی بار دیگر نامزد ریاست جمهوری آمریکا شده به طرفداران خود گفته است که از سمت چین نگرانی نداشته باشند زیرا این کشور مسائل مالی واقعی دارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: gigablog.ir شناسه مطلب: 20845

به "بایدن رهبر چین را دیکتاتور خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن رهبر چین را دیکتاتور خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید